Під час війни на тих територіях, де це є можливим, бізнес, звісно, повинен працювати, аби підтримувати економіку держави. Чи може бізнес працювати так само, як і до війни? Очевидно, що ні. Моделі ведення бізнесу змінені або змінюються, і маркетинг як частину бізнесу це не омине.
Зміни в маркетингу, що спадають на думку першими, це тотальне і суцільне скорочення. Можливо, є такі ситуації, де без повної ліквідації маркетингу ніяк. Але здебільшого маркетинг потрібен під час війни. Більше того, він буде надзвичайно необхідним після Перемоги України.
В маркетинг інвестувати треба в усі часі, а під час війни тим паче, але до інвестицій треба підійти нестандартно і з розумом.
Розглянемо один із варіантів розумних інвестицій в маркетинг — всі маркетингові активності на повному аутсорсі. Майже повний перелік послуг, які може надавати маркетинг-аутсорс, у деталях:
Все вищенаведене можна і, мабуть, потрібно віддати на аутсорс, тому що:
Звертаю увагу на те, щоб віддати всі маркетингові активності на аутсорс, агенції потрібен працівник на стороні компанії-клієнта, який буде постійно спілкуватися з агенцією та надавати необхідну інформацію, зворотний зв’язок та координувати дії. Це може бути маркетинг-менеджер, один у штаті, або навіть власник/директор/керівник комерційної функції/операційний директор за відсутності маркетолога.
Варіант аутсорсу може бути, звісно, не на всі перелічені послуги, а частково. Такий варіант теж суттєво зменшить витрати на маркетинг.
Аутсорс є ефективним і без форс-мажорів, в звичайному мирному житті. Звичне життя дає можливість експериментувати із різними формами поєднання штатних працівників (команда in-house) із аутсорсом.
Що робити маркетологам та працівникам маркетингового відділу в штаті? Ставати професіоналом 3 в 1, або 4 в 1, або більше. Тобто якщо ви до цього були дизайнером в штаті й не хочете більше на фріланс, навчіться, до прикладу, налаштовувати рекламні кампанії, писати пости і вести соціальні мережі. Або якщо ви займалися лише стратегією, навчіться писати статті, заглибтеся у SEO та копірайт. Тоді ви матимете додаткову цінність для вашого роботодавця і залишитеся при роботі. А навіть якщо і не залишитеся, у вас буде більше шансів, ніж у всіх інших, знайти роботу. Або ви прийдете працювати в агенцію.
Все здолаємо! Слава Україні!
Юлія Андрющенко, СЕО Kameneva Agency
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.