Власник переробного підприємства Ян Островський в прямому ефірі Instagram розповів про те, як господарство готується до посівної, які перспективи розвитку виробництва крафтової органічної консервації та які новинки чекати від них у новому сезоні.
Сьогодні банки не дають кредити областям, в яких є російські війська, і це зрозуміло, вони не готові ризикувати. Ми ж починаємо сезон з тим, що маємо. Певні запаси робили завжди.
По асортименту стартуємо без втрат. Почали висадку ранніх культур — томатів та перцю. Це те, що потребує вирощування в теплиці. Рухаємося за графіком.
Ми розуміємо, що наші сусіди по полиці будуть мати проблеми з товаром, тому намагаємося виробити більше продукції.
Насіння до нас ще доїжджає. Частково ми завжди заготовляємо власне, як то кажуть, про всяк випадок. Ось і згодилося. Вже висадили сорти високопродуктивного томату шпалерного типу для отримання вищого врожаю. Вони ростуть до 2 метрів.
Зараз ведемо перемовини з партнерами, які мають перед нами заборгованості. Вони мають віддати нам кошти, оскільки в іншому разі можуть залишитися без товару. Першими будуть отримувати товар ті, хто вчасно за нього розрахується.
Нам пощастило, що в партнерів немає проблем із окупацією. Була зіпсована складська логістика — Goodwine та «Сільпо», але зараз усе налагоджено.
Цього року ми хотіли розширюватися, шукати нові експортні позиції, але я не впевнений, що це можливо. Будемо дивитися на наявність обігових коштів. Але те, що за кордоном ми продукцію продамо, — це 100%. І не лише завдяки якості. Люди будуть її купувати за маркування Made in Ukraine, щоб нас підтримати. Зараз у світі тренд на все українське.
Цього року ми плануємо заходити в нішу здорових снеків та напоїв, які користуються попитом серед батьків та дітей. Наша задача зробити все, щоб різниця в ціні між органічним і неорганічним продуктом була незначною.
Ми готуємо сокову групу (томат + яблуко + купажі), а також смузі. Снеки — це в основному сушена група. Так звані енергетичні батончики з додаванням фруктово-овочевого пюре, злаків та меду. На ринку продукти мають з’явитися восени.
Минулого року ми переробили 100 тонн своєї продукції. Скільки цьогорічі? Я сподіваюся — більше.
В тестовому режимі зараз працює новий цех, який знаходиться безпосередньо в полі. Від нього за 100 метрів ростуть огірки. Багато виробників купують огірки в бочках з Індії, а потім вони пливуть звідти 2 місяці в хімії, де з них роблять мариновані. Це різні продукти, хоча ціна не дуже відрізняється. Споживач має це знати.
Ми отримали сертифікацію за євростандартами, а минулого року додали сертифікацію від Канади, яка еквівалентна в США. Відтепер наша продукція визнана в усьому світі.
Ринок органічних фермерів доволі вузький, тому тут всі один одного знають. Ми співпрацюємо. Наприклад, я не вирощую цибулю та часник, мені їх простіше купити, оскільки для них потрібне інше обладнання та очищення. Спеції ми купуємо в Польщі, адже в Україні взагалі немає органічних виробників.
Ми з колегами сподіваємося на стандартний сезон, в якому будемо виходити на довоєнні обсяги. Звичайно, є скептики, але навіть якщо будуть структурні зміни, ми адаптуємося і зробимо все, щоб сезон відбувся.
Іванна Панасюк, AgroPortal.ua