Зміна туристичного іміджу. Що ж це за країна така, Україна?

28 травня 2022, 06:00 2006

Сьогодні весь світ захоплюється українським народом. Гасло «Stand with Ukraine» стало символом залученості до процесу відбудови та відновлення. Іноземці вже виявляють бажання відвідати місця, де українці незламно та героїчно чинять спротив ворогу.

Та чи зможе Україна швидко оговтатися від війни та поставити туризм на довоєнні рейки?

Голова Державного агентства розвитку туризму (ДАРТ) Мар'яна Олеськів прогнозує зміну характеру внутрішнього туризму в Україні після війни з рф, і що на післявоєнне відновлення знадобиться деякий час.

propData.content.image
Мар'яна Олеськів, голова ДАРТ

Коли закінчиться війна, і ми почнемо все відновлювати, зрозуміло, що внутрішній туризм економічно «просяде». Звичайно, з часом він відновиться і дещо зміниться. Я впевнена, що багато людей хоче відвідати ті місця, які вже стали символами цієї війни. Якщо досі люди подорожували місцями козацької слави — до Холодного Яру, Черкащини, Хортиці, то скоро до них додадуться місця нашої нинішньої слави. Нам важливо вже зараз створювати подібні туристичні програми, щоб українці мали розуміння того, що відбулося, і розповідали про нашу боротьбу та перемогу своїм дітям і онукам

Власниця садиби сільського туризму Country house (Полтавська область) Надія Михайлова на 100% впевнена, що агротуризм після війни має й надалі розвиватися.

За час війни туристів у садибі Country house не побільшало. З 24 лютого тут приймають вимушених переселенців транзитом, а зараз на постійній основі мешкають люди з Лисичанська та Червоного лиману, яким немає вже куди повертатися

На літній сезон Country house планують організацію сімейних відпочинкових турів та дитячих днів народження. 

«У нас є живий музей вергунів. У ньому немає експонатів під склом, гості все роблять своїми руками — наприклад, кременчуцькі вергуни. В музеї-майстерні «Сіно-Солома» відроджуються традиції хліботворення та проходять навчання з соломо-, рогозо- та лозоплетіння; тут же відбувається щорічний гарбузовий фест-квест як альтернатива Хелловіну. На еколокації створено маленьке поселення гобітів, гномів та ельфів. У кожному казковому будиночку живе ремісник, який працює за законами природи», — зазначає власниця садиби.

propData.content.image
Надія Михайлова, власниця зеленої садиби Country house

Люди тягтимуться до природи, до всього живого, що заспокоює, врівноважує психічне та фізичне здоров’я. Крім того, в агросадибі можна буде придбати екологічні продукти, адже незрозуміло, якою буде ситуація з імпортом продовольства в Україну

Також на території Country house є локаворське кафе та ресторан — заклади харчування, які розміщують серед полів кукурудзи та лаванди.

Деякі українські переселенці знайшли прихисток на Хмельниччині в садибі «Дім мандрівника». Садиба знаходиться в колись затопленому селі, яке називають «Українською Атлантидою».

«Перші дні жителів садиби пройшли в читанні новин з фронтів, стресі, переживаннях, плачі. Але життя триває, і мої гості самі запропонували, чи можна чимось допомогти. Разом ми ходили плести сітки, фарбувати лавки для шкільного спортзалу, в якому громада облаштовувала місця для переселенців. Та й у садибі було зроблено багато післязимової роботи — впорядкували територію та висадили квіти», — розповідає власник садиби Сергій Толстіхін.

Він наголошує, що на сьогоднішній день прогрес в облаштуванні садиби значно більший, ніж був би в мирний час. І це завдяки переселенцям, яких він прийняв безкоштовно. Разом із ними господар планує завершити ремонт і пробувати обережно увійти в туристичний сезон.

«Зараз плануємо дві кімнати з чотирьох залишити комерційними і брати кошти за житло, оскільки фінансовий баланс все ж треба витримувати. Неймовірно, але вже телефонують люди, які бажають приїхати з туристичною метою, як у старі добрі часи, і це мене дуже тішить», — додає власник садиби.

На думку Сергія, війна мине, і внутрішній та закордонний туризм в Україні набуде стрімкого розвитку. 

propData.content.image
Сергій Толстіхін, власник зеленої садиби «Дім мандрівника»

Що ж це за країна така, Україна? — таке запитання зараз в усього світу, і мільйони туристів почнуть відвідувати нашу державу. Тому сільські зелені садиби мають вже зараз думати про закордонних туристів, вивчати мови, адаптувати свої сайти для іноземних відвідувачів, робити переклад англійською та іншими мовами

Шукають нові інструменти та підходи до відновлення туризму і в Управлінні туризму Київської ОДА.

«Ми вже бачимо нові тенденції відпочинку в Україні, яким будуть віддавати перевагу наші громадяни після війни. Зросла потреба в рекреаційному туризмі. Поїздки у рідні знайомі краї, ріст інтересу до традицій. Українці будуть прагнути на власні очі побачити міста наших військових успіхів і місця, по-звірячому розстріляні ворогом. Крім того, зацікавленість молоді дозволяє прогнозувати, що саме глобальні тренди на діджиталізацію та інтеграцію екологічності з’являтимуться набагато швидше. Нам варто готуватися до того, що майбутнє настане дуже швидко», — розповідає начальник Управління туризму Київської ОДА Анна Куценко.

Сьогодні в управлінні працюють над концепцією майбутніх локацій, таких як, наприклад, «Музей геноциду українського народу», що проявився в антигуманності, насильстві та мародерстві. Мета — об’єднання світової спільноти, консолідація зусиль та можливостей цивілізованого суспільства планети в боротьбі проти геноциду будь-якої нації.  

propData.content.image
Анна Куценко, начальник Управління туризму Київської ОДА

Ми хочемо показати героїзм українського народу, ЗСУ, територіальної оборони в боротьбі за незалежність, територіальну цілісність України та звільнення Київщини від загарбників. У музеї будуть надані правдиві докази військових злочинів росіян

Довоєнне гасло українського туризму — #МандруйУкраїною — залишиться. Та паралельно з ним будуть сформовані нові посили, приміром: «Для чого ми подорожуємо?», адже зараз війна примушує людей мандрувати країною.

Проте ця біда об’єднала націю. Стерлися кордони між Східною та Західною Україною. Те саме стосується і міжнародної позиції — комплексу меншовартості вже немає, українці довели світу, що ми європейська сильна нація, якій є що показати.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua