Від ІТ до крафту: ринок поповнився новим виробником сиродавлених олій

12 січня 2025, 06:22 466

Ідею виробляти рослинну олію підприємець із Черкас обмірковував близько пів року. Серед інших напрямів для бізнесу були ще часник і мед, але після спілкування з виробниками цієї продукції зупинився на рослинній олії. Далі стандартно: вивчив попит, принцип виробництва, необхідне обладнання та його виробників.

Засновник крафтового виробництва сиродавленої олії Данило Чапля має веб-студію інформаційно-розважальних сайтів. 

propData.content.image
Данило Чапля, засновник крафтового виробництва сиродавленої олії під маркою Oliv

У цій ніші ми досягли успіху, але мені завжди чогось не вистачало, не було відчуття, що я приношу користь. Завжди хотілося створювати щось, що можна відчути фізично, та продавати суто в Україні. Коли я дозрів до того, щоб заснувати нову справу, почав зі списку стартапів — записував будь-які ідеї, що можна почати виробляти. Коли список перестав вміщуватися в кишеню, методом виключення прибрав з нього те, де потрібні спеціалізовані навички. Мій підхід полягає в тому, що якщо я хочу масштабувати справу, я повинен спершу розібратися в кожному підрозділі робочого ланцюга, перш ніж комусь це делегувати.

Так і з’явилася олія під маркою Oliv, а oliv__che — це назва TikTok-акаунту про виробництво продукту, де che — це Черкаси.

Сировину для виготовлення олії виробник закуповує у невеликому селі на Черкащині та в Одесі. На сьогодні крафтяр досягнув максимально можливого обсягу виробництва — до 5 т олії на місяць. Та зупинятися на досягнутому він не збирається і вже з вересня цього року планує розширення. 

«Рослинну олію я хочу виробляти абсолютно будь-яку, навіть найекзотичнішу. Моя мета — робити олію взагалі з усього, з чого це можливо. Головне, щоб був попит», — говорить Данило Чапля.

До речі, найпопулярнішою серед продукції Oliv є олія з в'яленими помідорами або просто без додатків. Хоча смаків дуже багато: з часником, імбиром, цедрою, корицею, базиліком, кропом, перцем.

Крім того, підприємець продає свою продукцію більш ніж удвічі дешевше за ринкову вартість. «Я не розумію, звідки наші колеги беруть свої ціни: інколи трапляються просто космічні й абсурдні 700 грн за літр. Такі ціни роблять цей продукт малодоступним для більшості людей. А ми хочемо приносити користь суспільству», — зазначає Данило Чапля.

Продегустувати олію Оliv можна в деяких ресторанах і кафе Черкас, де виробник із допомогою небайдужих друзів розмістив стенди з невеликими пробниками, щоб познайомити людей із нерафінованою олією, адже багато хто не знає, що це таке і як її використовувати. Також можна зробити замовлення онлайн через соціальні мережі: InstagramTikTok та Facebook.


Тетяна Ярмоленко, AgroPortal.ua