Які навички хочуть бачити роботодавці у співробітниках після початку війни

10 серпня 2022, 07:55 2767

Soft skills — «м’які навички», непритаманні конкретним професіям. Це особистісні якості, які допомагають результативно виконувати роботу та успішно будувати майбутню кар’єру.

Порівнюючи з листопадом 2021 року, кількість роботодавців, які в описі своїх вакансій зазначають бажані soft skills, зросла на 10% та становить 75%. 

  • Відповідальність — ключова навичка в сучасних умовах

Відповідальність — навичка, яка посідає першу сходинку в рейтингу найбажаніших якостей співробітника. Проте відсоток згадуваності цієї навички у воєнний період збільшився на 20% порівняно з довоєнним періодом. Наразі у 80% всіх вакансій, в яких згадуються soft skills, зазначена відповідальність. Бути відповідальним на роботі в сучасних умовах — це гарантувати виконання своїх професійних обов’язків, незважаючи на своє місцезнаходження, повітряні тривоги, формат роботи чи, навіть, власний емоційний стан. Роботодавці хочуть бачити серед своїх співробітників людей, які завжди справляються з поставленими задачами.

  • Уважність — друга за затребуваністю навичка

Уважність у сучасних умовах набула більшої важливості та пріоритетності, ніж у мирний час. В листопаді минулого року уважність посідала п’яту сходинку в рейтингу soft skills. Її зазначали як бажану рису кандидата 31% роботодавців у своїх вакансіях. У воєнних умовах важливість цієї навички значно зросла. Нині в 70% вакансіях із переліченими навичками зазначена уважність. У теперішніх умовах вкрай важливо вміти концентруватися та не припускатися помилок у своїх професійних обов’язках. На думку роботодавців, вміння працювати, не відволікаючись на сторонні події чи інформацію, та бути уважним — це вкрай важлива риса співробітника.

  • Тактовність

Сьогодні тактовність входить до трійки найбільш бажаних soft skills, які, на думку роботодавців, повинні мати кращі кандидати на вакансії. Порівнюючи з листопадом минулого року, частка згадуваності цієї навички зросла в три рази і зараз становить 62%. Тактовність передбачає не лише просте дотримання правил поведінки, але й уміння розуміти ситуацію, події та не допускати можливих конфліктів. Тактовна людина знає та відчуває, що, в який час та в якому місці можна сказати, зробити або не можна. 

  • Навички роботи в команді важливі для кожного другого роботодавця

Вміння працювати в команді — навичка, яка практично не змінила місце в рейтингу за час війни. Як у мирний час, так і у воєнний більше половини роботодавців зазначають цю навичку як ключову. Злагоджена робота команди — це запорука успішного виконання поставлених керівництвом завдань. Коли в колективі здорові відносини та налагоджена взаємодія між співробітниками, то компанія може працювати незалежно від умов та формату роботи. 

  • Комунікабельність

Комунікабельність людини проявляється через легкість входження в контакт з іншими людьми, відсутність замкнутості, ізольованості. Значення комунікабельності після початку війни дещо зросло, порівнюючи з мирним часом. Нині в 40% всіх вакансій зазначені ця якість як бажана. 

  • Стресостійкість — нові реалії воєнного періоду

Сьогодні в 35% вакансій роботодавцями зазначається стресостійкість як бажана навичка майбутнього співробітника. В мирний час її зазначали лише в 18% вакансій. Здатність зберігати спокій і врівноваженість незалежно від подій, які відбуваються, набуває нового сенсу. В умовах війни в усіх людей піднімається рівень стресу, проте роботодавцю важливо організувати роботу в нових реаліях. Підбираючи кандидата, роботодавець відразу намагається знайти людину, яка буде стійкою до стресів та ефективно виконувати свою роботу. 

  • Орієнтація на результат — незмінна навичка

Орієнтація на результат є навичкою, яка посідає стабільну сьому сходинку в рейтингу незалежно від того, війна зараз чи ні. Для роботодавця важливо, щоб його співробітники рухалися в одному напрямі, були орієнтовані на результат і вели компанію до розвитку й процвітання. Роботодавці шукають людей, які можуть поставити собі ціль, беруть на себе відповідальність за її досягнення та ініціюють необхідні дії для цього. 

  • Аналітичні здібності, самоорганізація та багатозадачність — нові виклики сьогодення

Аналітичні здібності, самоорганізація та багатозадачність закривають топ-10 найбажаніших навичок — їх зазначають у вакансіях 25% роботодавців. Вміння аналізувати та критично оцінювати ситуацію — наразі дуже важлива риса. Самоорганізація — це вміння людини так організувати свою діяльність, щоб найповніше реалізувати свій потенціал та виконати поставлені задачі.

В нових реаліях кожній людині потрібно пристосовуватися до ситуації та організувати свою роботу так, щоб не втратити продуктивність та виконувати поставлений план. Багатозадачність теж цінується роботодавцем. У непередбачуваних ситуаціях часто трапляється, що працівникам доводиться виконувати не лише свої задачі, а й додаткові. Роботодавці відразу шукають кандидатів, які зможуть це робити.

Серед нових побажань у вакансіях роботодавці почали зазначати: гнучкість, мобільність, дисциплінованість, справедливість, оптимістичність та адаптивність. Також вказується дружелюбність, ввічливість та порядність. Нові реалії пошуку роботи у воєнний час вносять свої корективи в бажані вміння та навички. 


AgroPortal.ua за матеріалами Grc.ua