Нова реальність FMCG ринку: чого очікувати найближчим часом

16 липня 2021, 08:43 1500

Український ринок FMCG останні 1,5 року знаходиться в кризі, але це не новий стан, новою складовою є причина цієї кризи. За обсягом ринку сьогодні Україна знаходиться на рівні 2018 року, і найближчим часом не варто очікувати активного росту.

Таку думку висловила директор зі стратегічного розвитку Nielsen Україна і Білорусь Ірина Гарслян.

«Настрій споживачів на ринку України песимістичний з трьох основних причин: невпевненість у своїх фінансах, неготовність здійснювати великі покупки і хвилювання через ситуацію на ринку праці», — пояснює Ірина Гарслян.

За її словами, пандемія, починаючи з березня 2020 року, змінила структуру покупок: збільшилися продажі продуктів харчування, почав рости середній чек, але зменшилася кількість походів до магазину. Ця тенденція збереглася до сьогодні.

«За останні 1,5 року росло тільки два канали продажів: сучасна торгівля (гіпермаркети) і онлайн-канали. Це сталося через те, що помінялися атрибути вибору торгової точки: якщо раніше це було правильне співвідношення ціни та якості, то з 2020 року цей атрибут опустився на третє місце, а головними стали — «приємно здійснювати покупки в цьому магазині» і «в одній торговій точці можна купити все необхідне», — розповідає Ірина Гарслян.

Вона зазначає, що також змінилися переваги споживачів: у 2020 році зросли продажі продуктів харчування майже на 4% і міцного алкоголю на 11%.

«Але в 2020 році не припинялися інновації, що створило інкрементальний ефект на ринку FMCG. Саме інновації стали найбільшим фактором, який ростив ринок. У продовольчій групі було більше 5 тис. інновацій. Найбільше продажів інновації дали в таких категоріях: слабоалкогольні напої (25%), шоколадні цукерки (9%), йогурти (8%). По 7% припало на пиво, шоколад, кисломолочні сири та сметану», — зазначає Ірина Гарслян.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua