Започаткована інформаційна платформа: перетворити дані на ефективні рішення

12 березня 2020, 06:51 3780

Все частіше аграрії говорять про ефективність ведення сільського господарства. Основний шлях оптимізації використання ресурсів — це отримання польових даних. Але якщо порівнювати українських і європейських фермерів, то питання в тому, чи приймають вони рішення використовувати ті ж самі дані настільки ж ефективно. Техніка John Deere дозволяє зібрати велику кількість даних з поля. Але дані, інформацію та рішення потрібно розглядати у трьох різних категоріях і правильно опрацьовувати.

Компанія John Deere започатковує інформаційну платформу, щоб скоротити фермеру шлях пошуку компанії, яка зможе надати послуги з точного землеробства. «Ми не нав’язуємо рішення. Ми показуємо кращі компанії, концепції в різних напрямках: від агрохімічного дослідження, яке надає агрономічні рекомендації, і до систем документообігу», — коментують у компанії John Deere Україна.

Від ідей до рішень

В передсезонний період компанія John Deere Україна зібрала своїх дилерів та 9 компаній, які надають технологічні рішення у сфері точного землеробства: «Ця зустріч стане відправною точкою. У подальшому хочемо створити інформаційну платформу для того, щоб фермер зміг максимально швидко та ефективно знайти рішення для впровадження систем точного землеробства у своєму господарстві», — коментує спеціаліст із питань точного землеробства і захисту рослин компанії John Deere Україна Юрій Матченко.

В компанії кажуть, що вони бачать затребуваність на ринку для такої співпраці, багато фермерів уже шукають ці рішення. Та навіть якщо вони знаходять потрібний інструмент, важко зрозуміти на перших етапах цінність продукту.

«Ідея такого «хабу» є відповіддю на потреби ринку. І це не одномоментний, а більш комплексний процес самої ідеї цифровізації сільського господарства. Якщо повернутися в історію, то перша революція в сільському господарстві відбулася, коли ручну працю замінили на плуги, друга — коли з’явилися машини, а потім ці машини стали розумними, — пояснює Юрій Матченко. — Коли ми працювали в полі й вручну засівали, то центром тяжіння була людина, потім — машина. З кожною наступною революцією міняється роль і підходи».

Оператор техніки вже не є тим оператором, що був 15 років тому. Він сьогодні має не просто керувати трактором, а й приймати рішення, працювати з інформаційними системами. Через 5-10 років ця роль знову зміниться.

Спеціаліст додає, що бачення компанії, фермерів, дилерів у чомусь відрізняється, але всіх поєднує одна мета — задоволення потреб. Не можна розвивати концепції, якщо ринок не готовий і немає визначених цінностей. «Можна запропонувати високотехнологічну систему, яка інтегрує будь-які дані з управлінськими системами, але якщо ніхто не бачить у цьому потреби, то вона не потрібна. І буде прикро, якщо через нерозуміння та небачення цих концепцій ми можемо виявитися неготовими до змін», — додає спеціаліст із питань точного землеробства і захисту рослин компанії John Deere Україна.

Адаптація під українські умови

Україна в світовому масштабі — відносно новий гравець. Є країни, де технології цифрового землеробства були запроваджені набагато раніше. Не всі компанії встигають адаптувати свої рішення на країни, які тільки починають розвивати такі напрямки виробництва. Компанії, які представлені для початку комунікації з українським фермером, мають певний досвід роботи зі специфікою українського землеробства. Фермери, які працюють і в Аргентині, і в Україні, вирощують зерно, але різними шляхами.

«Наше основне завдання — надати інструменти українським аграріям та встановити контакт. Та з компаній, яка представить найбільш відповідні рішення для українського ринку, матиме перевагу. Сьогодні представлені компанії, в яких ми бачимо достатній рівень досвіду, кваліфікацію та потужність», — додав Юрій Матченко.

Представник компанії John Deere Україна каже, що стратегічним питанням розвитку аграрного виробництва не є питання прибутку тут і зараз. Це питання конкурентоздатності та кваліфікації українських аграріїв.

«Важливою характеристикою представлених сьогодні компаній є здатність реагувати на зміни: якщо це працює за однією схемою в США, за іншою — в Китаї, а в Україні — ще інакше. Тому якщо компанія готова піти шляхом українського фермера, значить, ми будемо підтримувати і допомагати налагоджувати контакт», — зауважив Юрій Матченко.

 
 
 
 
 
 
 
 

 
Також компанія John Deere розповіла про пакет сервісних послуг FarmSight, котрий включає ряд наступних опцій:

  • Дистанційний моніторинг машини

Робочий стан машини контролюється спеціалістами дилера за допомогою засобів дистанційної підтримки John Deere, таких як експертні попередження та інформаційна панель машини.

  • Підтримка дистанційного налаштування машини

Засіб дистанційного доступу до дисплея може суттєво зменшити час налаштування машини, оскільки дозволяє експертам дилера підключатись до дисплея в кабіні, щоб допомогти із налаштуванням. 

  • Експертна перевірка

Використовуючи унікальний моніторинг технічного стану John Deere, виконується комплексна діагностика машини та надаються рекомендаційні заходи, які необхідно вжити для забезпечення максимального часу безвідмовної роботи в наступному сезоні.

  • Навчання керуванню машиною

Навчання оператора займає годину. Під час навчання можна ознайомитись із основними показниками продуктивності машини й отримати рекомендації щодо їх використання для оптимізації роботи.


Наталія Помянська, AgroPortal.ua