Любов до землі та професії: як стати успішним керівником відділу продажів

21 квітня 2024, 05:41 1710

Львів'янин Петро Кривішин народився в селі, ріс у фермерській родині, тож з дитинства був знайомий з сільськогосподарським виробництвом. Як працювати на землі, знав змалечку, і коли настав час обирати професію, довго розмірковувати не довелося — обрав агрономію.

Головне — це довіра, валюта, яку не купиш за гроші 

Сьогодні Петро Кривішин — керівник відділу продажів Львівського представництва LNZ Group. До цієї посади йшов упевнено та наполегливо. Після закінчення Львівського державного аграрного університету в 1996 році почав працювати у ФГ «Роса», пізніше проходив стажування в Німеччині. Цей досвід свого часу допоміг зрозуміти основи співпраці в агробізнесі та досягти взаєморозуміння з людьми, адже у Німеччині більшість фермерських господарств — сімейний бізнес, який розвивається десятиліттями. За цей час він зрозумів, що головне — це довіра, валюта, яку не купиш за гроші.

Петро Кривішин розповідає, що йому подобається допомагати аграріям. Він вважає, що менеджер з продажів є частиною сільськогосподарського виробництва, адже його прямий обов’язок — забезпечувати фермерів ЗЗР, насінням і мінеральними добривами. Досі пам’ятає кожного клієнта і навіть найпершого в своїй кар’єрі. 

Досвід і професіоналізм — запорука успішної роботи

Петро Кривішин пропонує клієнтам продукти бренду DEFENDA. Розповів, що продажі даних препаратів з кожним роком зростають. Якщо згадати 2022 рік, то, говорить керівник відділу, планував збільшення продажів на 10%, а вийшло — на 27%. За словами Петра Кривішина, він має хороший досвід і професіоналізм, які допомагають у роботі.

За роки праці вже вибудував особисті відносини з певними господарствами, фермерами. Між клієнтами та менеджером є довіра: так, каже, набагато легше сьогодні працювати порівняно з тим, коли починав. Проте, щоб заслужити довіру аграріїв на заході України (в регіоні, яким опікується), довелося добре попітніти. Петро згадує, як перший час було нелегко, але зауважує, що успіх у роботі — не лише його особиста заслуга. Допомагали і колеги з відділу агродепартаменту, і відділу маркетингу. Всі в компанії LNZ Group докладають максимум зусиль, щоб про продукти, зокрема, про бренд DEFENDA, знали аграрії.

Робота починається вчора

Нині Петро Кривішин — успішний менеджер і керівник, він заздалегідь знає, куди і до кого буде їхати, вважає, що клієнт головний, тому підлаштовує свій графік під кожного індивідуально. Працює за тим самим золотим правилом «клієнт завжди правий» та викладається на максимум.

Робочий день розпочинається не сьогодні, а вчора, тобто він заздалегідь усе планує. Наприкінці попереднього робочого дня визначає, до кого має навідатися, з ким повинен поспілкуватися та ставить перед собою цілі. Робочий день у торгового представника, зазначає Петро, ненормований, буває, що може і опівночі додому приїхати. Ситуація складається по-різному, багато часу проводить за телефонними діловими розмовами.

Керівник відділу впевнений, що будь-яка перешкода долається, особливо наполегливістю. Жартує, що саме завдяки наполегливості равлик таки дійшов до ковчега.

Досвід роботи з фермерами

Петро Кривішин пригадує цікавий досвід з одним із керівників господарства: коли пропонував продукти компанії, фермер спочатку не зацікавився, але вдалося домовитися. Аграрій продав товарну пшеницю за хорошою ціною і на цю суму готовий був купити продукти DEFENDA. Після цього фермерське господарство вже багато років продовжує співпрацювати з Петром, і ця співпраця з кожним роком міцнішає.

Ще одне господарство, яке знаходиться у підніжжя Підгорецького замку, — також клієнт Петра. З керівником господарства Романом Васильовичем вони давно знайомі. Менеджер розповідає, що кілька років поспіль намагався йому запропонувати продукти бренду DEFENDA, але аграрій завжди відмовлявся, проте 2021 року все ж таки погодився спробувати гербіцид Харума, який прекрасно спрацював на посівах ріпаку. 2022 року фермер збільшив кількість препаратів, а торік замовив понад 10 продуктів DEFENDA: ґрунтові гербіциди на сою (Матар, Клаттер), Кушон — на цукрові буряки, Харума та інсектицид Альтрон. За словами Петра Кривішина, лінійка препаратів у господарстві збільшується щороку, і його керівник задоволений дією продуктів.

Аби продати товар, потрібно бути впевненим у його якості

Керівник відділу розповідає, що завдяки якості продукції щороку продажі збільшуються, і кожен аграрій впевнено купує препарати, адже знає, що врожай буде хороший. До того ж, на його думку, важливо дати зрозуміти клієнту, що ти не просто представник компанії, який хоче продати свою продукцію, а насамперед ти для нього друг, який може зарадити та допомогти в будь-яку хвилину.

Якщо клієнт має довіру до менеджера, до продукту, впевнений Петро Кривішин, тоді все буде добре, співпраця розвиватиметься, і працювати з новими клієнтами буде набагато легше.

Керівник відділу зазначає, що буває дуже багато замовлень, клієнти телефонують зранку, замовляють продукти, і він до кінця дня зобов’язується доставити товар. Петро дотримується слова: каже, якщо пообіцяв, то має виконати. Для нього важливо, аби аграрій отримав бажане вчасно і лишився задоволеним.

Від батька до сина...

Любов до агрономії відчуває не лише Петро, він підтримав також рішення свого сина обрати агронапрям. Крім того, із задоволенням ділиться порадами та власним досвідом з іншими молодими майбутніми аграріями та менеджерами. Зокрема, зазначає, що торговий представник має часто приїжджати до сільгоспвиробника в поле, цікавитися станом посівів, виявляти хвороби тощо, аби порадити ефективний препарат, який здолає проблему і не зашкодить рослинам. Відповідно, аграрій буде задоволений та позитивно налаштований на подальшу співпрацю.

На думку Петра Кривішина, такі відносини з клієнтом є важливими для менеджера з продажів, а любов до землі, до професії та наполегливість завжди будуть запорукою успіху. І такий рецепт можна застосовувати не лише в агро, а й у інших сферах діяльності.


Вікторія Поолевик, AgroPortal.ua