Клуб агроефективності: як ІТ-рішення виявило нестачу 15% землі

09 травня 2017, 08:54 6325

Найперший замовник Олександра Щеглова, якому було встановлено GPS-системи моніторингу, передзвонив за два тижні і повідомив, що окупив витрати на обладнання.

«Особливо аграрій був вражений тим, що виявив наступне: реальні площі, які обробляє, насправді на 10-15% менші, ніж вказано в офіційних паперах. Господарство одразу переглянуло усі свої норми внесень», — розповідає ІТ-спеціаліст.

Олександр Щеглов з Сєверодонецька спочатку займався виключно встановленням систем моніторингу на автотранспорт, контролем витрат палива. З початком війни  побачив, як багато фірм Луганщини опинилися в критичному стані через втрату звичного російського напрямку перевезень.

«Скажу чесно: думав, вже не отямляться від шоку, — зізнається Олександр. — Але, особливо останній рік, спостерігаю, як усі пожвавилися. Якщо раніше були пригнічені, збиралися згортатися, то тепер вже навіть купують нові одиниці техніки. Переорієнтовують маршрути. Нещодавно один із клієнтів три своїх машини відправив на Польщу, оформив належні за стандартом документи, задоволений. Ще два маршрути готує».

Але найбільше вразили власника фірми «GPS моніторинг» аграрії.

«Це однозначно дуже розумні, універсальні люди, готові діяти у непередбачуваних обставинах, — говорить Олександр Щеглов. — У них багато проблем, в тому числі з кадрами, бо старші майстри мали справу зовсім з іншою технікою. Та багато хто вже орієнтуються на нові машини, мають в господарствах багато спеціалізованої техніки, хочуть оптимізації. Село стає цікавішим для молодих. І там  є багато роботи для нас».

Основними своїми  клієнтами Щеглов вважає невеликі  фермерські господарства та середні підприємства. «З 10-20 одиницями техніки і господарями, які самі приймають рішення», — уточнює Олександр. Визнає: серед працівників зустрічається саботаж, прискіпливий контроль не для усіх звичний, доводиться переломлювати стереотипи. 

«Налагоджуємо роботу і з деякими холдингами, — додає підприємець. —  Там системи моніторингу і контролю зазвичай установили вже централізовано. А от підтримка не завжди є. Викликати спеціаліста-сервісника — ціла проблема. Тому працюють зі мною, бо я тут, під боком».

Олександр Щеглов впевнений, що ринок для ІТ-компаній, зокрема в його Луганській області, залишається відкритим і величезним.


Яким IT рішенням і чому Ви віддаєте перевагу у себе на підприємстві — діліться досвідом в коментарях.