Споживання молока та молочних продуктів у 2023 році зростає після торішнього падіння потреби внутрішнього ринку, спричиненого повномасштабним вторгненням рф в Україну.
Про це пише Telegram-канал UA-82,5.
За словами аналітиків, головними факторами зниження внутрішньої потреби 2022 року була і є міграція, окупація територій (разом зі споживачами), економічні наслідки війни.
«Остання, серпнево-вереснева хвиля повернення українців дала серйозний поштовх до збільшення потреби внутрішнього ринку молочних продуктів. Разом із сезонним зниженням пропозиції сировини та з відносно низькою часткою імпорту в літній період це спричинило поточний дефіцит на ринку сировини та, відповідно, суттєве підвищення закупівельних цін на товар, яке триває і сьогодні. Ця зміна потреби наприкінці року навіть змусила нас переглянути прогнозні цифри динаміки для всього 2023 року», — додають фахівці, зазначивши, що деокупація низки територій та впевненість бізнесу щодо розвитку економіки також сприяли такій ситуації.
Відповідно до розрахунків «Інфагро», загальна цифра внутрішнього ринку, яка об'єднує обсяги самозабезпечення населення молоком та молочними продуктами та споживання промислових товарів (у еквіваленті молока), в 2023 році складе 6,5 млн т, що на 7% вище попереднього року. Окремо обсяг потреби внутрішнього промислового ринку (в еквіваленті молока, базові показники жиру та протеїну) поточного року прогнозується на рівні 2,9 млн т, що на 14% вище 2022 року.