Іноземних конкурентів на вітчизняному ринку молочної продукції стає дедалі менше. За перших сім місяців 2022 р. Україна скоротила імпорт молочних товарів на 33% порівняно з аналогічним періодом минулого року, що становить 37,3 тис. т.
У фінансовому еквіваленті імпорт зменшився на $55,2 млн, повідомляє асоціація «Український клуб аграрного бізнесу».
За словами аналітика УКАБ Максима Гопки, найбільше скорочення по групах товарів фіксується у масла вершкового та інших жирів, вироблених із молока. За 7 місяців 2022 р. торгівля цією продукцією скоротилась на 81% та становить 838 т.
Майже незмінні обсяги торгівлі спостерігаємо у категорії молока та вершків незгущених. За аналогічний період 2022 р. було завезено 7 тис. т, що лише на 1% менше, ніж торік.
Постачання інших молочних продуктів також скорочується. За перших 7 місяців було імпортовано:
В УКАБ підкреслили, що попри складну ситуацію в галузі та в країні за 7 місяців українські аграрії змогли продати 46,7 тис. т у кількісному показнику, що на 12% менше, ніж торік. Але якщо враховувати виручку від продажів, то вона склала $117,4 млн, що на 10% більше за січень-липень 2021 р.
У липні експорт вершкового масла та інших жирів, вироблених із молока, зріс на 93% та становить 1,73 тис. т. Продаж за кордон сиру всіх видів збільшився в обсягах постачання на 63% і склав 916 т. Переважно товари відправлялись до Молдови, Польщі та Казахстану.
«Через зменшення виробничих потужностей на вітчизняному ринку утворився надлишок молочних товарів, котрий за відновленої логістики почав експортуватися, що зі свого боку не створює критичної ситуації на внутрішньому ринку. За рахунок дешевшої сировини на вітчизняному ринку українські молочні продукти і надалі матимуть попит на закордонних ринках», — прогнозує експерт.