Про це розповіла аналітик «Асоціації ягідництва України» Марія Лакєєва під час конференції «Підвищення ефективності в плодоовочівництві».
За її словами, все більше популярності набуває нішева овочева продукція.
«Якщо помідор іншого сорту, відрізняється кольором, він буде більше цінуватися споживачем. Але спочатку його потрібно привчити до нової продукції», — говорить аналітик.
Найбільш популярними традиційно є овочі «борщового набору», яблука, салатні овочі, ягоди та баштанні. Також на ринку зросла частка екзотичної продукції. За інформацією оптового ринку «Шувар», споживчий кошик пересічного покупця зазнав змін: більшою популярністю стали користуватися авокадо, броколі, спаржа. Серед імпортних фруктів базові складові незмінні — банани, цитрусові та кісточкові.
Збільшилися поставки продукції з Азербайджану — гранат, хурма, диня, зелень, що пояснюється укладанням Угод про економічне співробітництво.
Серед імпортних ягід можна виділити лохину, популярність якої зростає, але абсолютним лідером залишається черешня.
Також Марія Лакєєва відзначила зростання попиту на полуницю навесні. «В Україні є тенденція зростання площ під ягодою у закритому ґрунті. Виробники ягоди на гідропоніці продають її вже у січні-лютому за дуже гарною ціною. Довіряючи місцевим виробникам, таку «домашню» ягоду охоче купують мами з дітьми, незважаючи на те, що імпортна в цей час є дешевшою», — відзначила експерт.
Схожа ситуація з лохиною — господарства намагаються збільшувати сезон свіжої ягоди. Він починається в середині червня і завершується у вересні. Тобто вітчизняна лохина витісняє імпортну.
Консервована продукція поступово втрачає свою популярність, натомість на перше місце виходять фруктові снеки. Зростає споживання свіжих овочів та фруктів у вигляді наборів через інтернет. Також спостерігається тренд подарунків із фруктів — у вигляді букетів та корзин.
Валентина Оврас, AgroPortal.ua