Про це заявив директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики ПАТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський, говориться у повідомленні підприємства.
Основною причиною недостатньої ефективності перевезень зернових вантажів залізничним транспортом є відсутність інвестицій учасників ринку виробництва зернової продукції в розвиток логістики. За словами Саболевського, велика кількість малих елеваторів в Україні, які не здатні навантажувати повносоставні поїзди або великі групи вагонів, зменшує ефективність зернової логістики загалом. Відповідно, необхідно здійснювати поступове укрупнення зернових потужностей.
«Для об'єктивного аналізу обрали країну, яка виробляє співставні з Україною обсяги зернових, і велика їх частка перевозиться залізничним транспортом. Для досягнення показників Канади необхідно, щоб такий самий обсяг зерна оброблявся 500 елеваторами. Дані за 2016 рік свідчать, що при виробництві зернових в Україні 65,2 млн тонн і в Канаді 55,3 млн тонн кількість елеваторів в Україні майже удвічі переважала, при цьому середній обсяг переробки зерна на одному елеваторі в Україні на 48% нижчий!», — розповів Антон Саболевський.
За оцінками, для ефективної логістики в Україні необхідно укрупнити понад 200 зернових елеваторів, що зменшить і витрати на транспортування, і прискорить обіг зерновозів. Окрім цього, через формування малих груп вагонів, спричинених низькою переробною здатністю низки елеваторів, створюється дефіцит локомотивів, компанія несе додаткові витрати на пально-мастильні матеріали і роботу локомотивних бригад. Тому «Укрзалізниця» пропонує учасникам зернового ринку переглянути логістику та перейти до поступового укрупнення елеваторів.