Як відзначають учасники заходу, передумовами створення Клубу стало скорочення вітчизняного ринку овочів і фруктів при зростанні цін водночас із низькою якістю продукції, що постачається.
«Імпортна сільгосппродукція на полицях супермаркетів превалює над українською, у той час як фермери постійно зіштовхуються із проблемою збуту, несприятливими логістичними умовами, неефективним просуванням власної продукції. Клуб стратегічних партнерів плодоовочевого ринку покликаний об'єднати виробників, переробників, торговельні мережі та рестораторів з метою стабілізувати плодово-овочевий бізнес і наповнити український ринок овочами та фруктами вітчизняного виробництва, а також підвищити якість продукції і налагодити діалог і взаємодію між гравцями», — відзначили у компанії Syngenta в Україні, передає кореспондент AgroPortal.ua.
«Компанія Syngenta прагне бути надійним партнером для своїх клієнтів та інноваційним лідером у галузі. Тому ми тісно спілкуємося з виробниками й іншими гравцями ринку, аби вчасно визначати виклики індустрії, потреби споживачів та розробляти кращі рішення для агробізнесу. Очевидно, що для стабільного розвитку українському ринкові овочів і фруктів бракує дещо ефективнішої комунікації та взаємодії між його гравцями, а також правильного позиціонування власного бізнесу у виробничо-збутовому ланцюжку», — сказав генеральний директор компанії Syngenta в Україні Гебхард Рогенхофер, говориться у прес-релізі компанії.
На його думку, створення Клубу допоможе об«єднати учасників ринку, щоб покращити їхню агротехнологічну, маркетингову і фінансову діяльність.
«Стабільний прибутковий ринок овочів та фруктів із якісною продукцією в кінцевому підсумку важливий для усіх учасників сектору. Та не менш важливою є потреба українців у якісних овочах і фруктах вітчизняного виробництва за доступною ціною», — вважає Гебхард Рогенхофер.
Діяльність Клубу буде спрямована на вирішення наступних проблем:
1. Недостатня якість вітчизняної сільгосппродукції, повільне впровадження міжнародних стандартів якості, таких як GLOBAL G.A.P. і HACCP.
2. Нестача сучасних потужностей для передпродажної переробки продукції, несформована культура виробництва і споживання продукції з доданою вартістю та пов'язані з цим труднощі з виходом українських виробників на організовані вітчизняні ринки та на експорт.
3. Низька культура планування виробництва фермерами (вирощуємо те, що звикли, і намагаємось продати продукцію без чіткої схеми збуту, замість того, щоб орієнтуватися на потреби ринку).
«Упродовж останніх кількох років різко змінилися потреби й уподобання плодоовочевого ринку. Зростання добробуту країн світу формує нові споживчі преференції до типу, якості, пакування, презентації агропродукції. Зміна в потребах споживача вимагає зміни підходів до ведення бізнесу», — впевнена заступник директора проекту USAID «Агросільрозвиток» Ксенія Сидоркіна.
За її словами, сільгоспвиробникам важливо адаптувати найкращі світові практики агровиробництва, щоб залишатися конкурентними. Перед виробниками і переробниками постають нові виклики, як-от: запровадження міжнародних стандартів якості та безпечності продукції, налагодження партнерських зв«язків і застосування нових технологій.
«Виробникам, заготівельникам, переробникам, торговельним мережам потрібен єдиний майданчик для відкритого діалогу й ефективнішого партнерства. Клуб стратегічних партнерів — чудова ініціатива», — вважає Сидоркіна.
Організатори переконані, що володіють ресурсами, щоб допомогти цьому ринку знайти шляхи виходу з кризи, налагодити стандарти якості й безпечності продукції та забезпечити споживача здоровими і якісними вітчизняними овочами і фруктами.
За оцінками Syngenta, загальна площа промислового вирощування овочів в Україні протягом останніх 5 років зменшилася майже на 20% (із 202 до 167 тис. га), картоплі — на 25% (із 67 до 50 тис. га).
Керівник підрозділу маркетингу засобів захисту рослин компанії Syngenta в Україні Микола Довгаль зазначив, що обсяг ринку ЗЗР теж поступово знижується, а недостатнє застосування інтенсивних технологій і, як наслідок, отримання продукції низької якості й висока конкуренція, в тому числі імпортної продукції, призводять до скорочення українського ринку овочів та фруктів і втрати прибутків.
«З огляду на це ми вважаємо, що створення Клубу стратегічних партнерів плодоовочевого бізнесу — це необхідний крок уперед. Через регулярну комунікацію з різними учасниками цього ринку ми зможемо виявити нові перспективні напрями просування українських плодів і овочів як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Щороку в світі збільшується кількість держав, що імпортують овочі. Поряд з найбільшими традиційними імпортерами (США, Західна Європа, Японія) швидко нарощують частку імпорту Індія, Китай, ОАЕ. Тобто, світове споживання плодів, овочів та картоплі зростає. І це прекрасний шанс для українських виробників зайняти свої ніші на світовому ринку», — підсумовує Микола Довгаль.
Для довідки: Syngenta — провідна аграрна компанія, яка прагне підвищити рівень продовольчої безпеки в світі, надаючи можливість мільйонам сільгоспвиробників раціональніше використовувати наявні ресурси. Завдяки передовим науковим знанням та інноваційним рішенням 28 тис. фахівців у понад 90 країнах світу працюють з метою удосконалити сучасні підходи до вирощування рослин. У компанії рішучі у своїх намірах зберегти родючі землі від деградації, сприяти підвищенню біорозмаїття і відродженню сільських громад.
Проект «Підтримка аграрного і сільського розвитку» — проект USAID, що реалізується компанією «Кімонікс» і ставить за мету сприяння всеохоплюючому і стійкому економічному зростанню шляхом розвитку аграрного сектора і створення більш привабливих умов проживання в сільській місцевості України. Проект триватиме до липня 2020 року.
Алла Стрижеус, AgroPortal.ua