Укрзалізниця зробила перший крок до зниження вартості зерновозів

14 лютого 2023, 14:46 1823

«Укрзалізниця» 13 лютого провела аукціони на послуги використання зерновозів за оновленими умовами.

Як повідомляє асоціація «Український клуб аграрного бізнесу», йдеться про певні поступки для аграріїв, відповідно до яких за окремими типам лотів УЗ знизила можливу мінімальну ставку з 2795 грн/добу до 512 грн/добу або 1800 грн/добу залежно від напрямку та поліпшила швидкість розрахункового руху.

«Загалом на продаж було виставлено 700 вагонів, з яких було продано 260, тобто 37%», — уточнили в УКАБ, зазначивши, що на аукціоні пропонувалися три типи лотів.

Перший — на західні переходи з можливістю зниження ставки до 1800 грн/добу: всі 100 виставлених вагоновідправок були викуплені за ціною 2131 грн/добу. Тобто ринок продемонстрував, що діапазон, сформований УЗ за цим напрямком, є ринковим. Водночас абсолютний розпродаж лотів свідчить про те, що варто збільшувати пропозицію.

Другий тип лотів — в напрямку українських портів із підвищеною швидкістю: УЗ переглянула швидкість, зокрема суттєво поліпшила маршрутні відправки, незначно покращила повагонні відправки. Лоти виставлялися на продаж із мінімальною ставкою 2800 грн/добу. Фінальні ставки учасників були на рівні мінімального значення, а зіграно лише 40% лотів, що свідчить про незначне пожвавлення попиту на такі послуги. Для збільшення попиту потрібне подальше зниження ставок або поліпшення швидкості до морських портів, вважають експерти.  

Останній тип лотів — на короткі відстані: на перевезення до 300 км переважно внутрішнього сполучення або з можливістю доставки до портів. Такі лоти раніше не виставлялися УЗ. Як наслідок — жоден із них не був розпроданий, оскільки ринок ще не був готовий до таких новацій. З часом попит на такі лоти може з’явитися, прогнозують спеціалісти..

«Укрзалізниця» зробила перший крок до зниження ставок на використання зерновозів, наблизивши їх до поточного ринкового рівня. Проте учасники ринку та виробники зерна очікують подальшого поступового зниження вартості послуг зерновозів», — зазначає генеральний директор УКАБ Роман Сластьон.