Зростання імпорту з Польщі до України деяких товарних груп призвело до втрати позицій на внутрішньому ринку безпосередньо українськими виробниками.
Про це говориться у повідомленні асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».
За даними Спілки борошномелів України, українські виробники борошномельної продукції були частково витіснені з ритейлу в деяких областях України більш дешевою польською та турецькою продукцією (пасти, макарони тощо).
«Варто зазначити, що здешевлення продукції відбулось за рахунок використання у виробництві менш дороговартісного українського зерна, що було імпортовано до Польщі та Туреччини, починаючи з другої половини 2022 року. Ідентична ситуація на українському ринку склалась із молочною та м’ясною продукцією», — підкреслюють в УКАБ.
Крім того, у зв’язку із суттєвою нестачею ліквідних коштів в українських виробників, вони програють європейським постачальникам у «битві» за місце на полиці супермаркету — ритейл ставить умовою доволі довгий термін повернення коштів за реалізовану продукцію. Враховуючи стабільну економічну ситуацію, відсутність бойових дій та логістичних викликів, європейські компанії мають кращі позиції для реалізації в українському ритейлі.
«У випадку продовження такої тенденції існує ризик подальшого заміщення українських переробників зернових та виробників борошномельної продукції міжнародними (зокрема європейськими) виробниками. Це, зі свого боку, спричинить значний негативний вплив на внутрішніх переробників зернової продукції. Водночас, як під час війни, так і після її закінчення, виробництво продукції з доданою вартістю могло б поліпшити стан аграрної галузі та відновити економіку держави», — прогнозують в УКАБ.