Найперспективнішими напрямками для транзиту агропродукції, а отже і для розвитку інфраструктури України є Румунія та Молдова.
Про це на конференції, присвяченій експорту, заявив віцепрем'єр із відновлення — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков, пише «Інтерфакс-Україна».
Він зазначив, що український уряд наразі працює над логістичними проєктами в напрямку Молдови та Румунії. Ці країни не розглядають Україну як конкурента і бачать хороші комерційні перспективи для отримання доходу від транзиту товарів з України.
«Молдова і Румунія відчули, що вони можуть заробляти на транзиті, для них це додатковий заробіток, і ми їм не конкуренти», — сказав міністр.
Кубраков нагадав, що Румунія очікує надходження коштів від Європейської комісії для модернізації та розвитку своєї транспортної інфраструктури. Хоча для України цей логістичний шлях дорожчий і маржинальний, але в таких проєктах є сенс, оскільки Румунія і Молдова демонструють зацікавленість у співпраці.
Він зазначив, що наразі Україна має багато ініціатив на Дунаї, заплановано розбудову пунктів пропуску та добудову залізничної інфраструктури в напрямку Молдови.
Кубраков зазначив, що польський напрямок також залишається важливим для українського експорту, але порівняно з минулим роком обсяги перевезень залізницею впали вдвічі. Від початку роботи коридору солідарності вантажоперевезення ним, зокрема агропродукції, сягали 1,2 млн т щомісяця, у березні поточного року — 250 тис. т, влітку відновилися й сягнули 500 тис. т, нагадав він.
«Додатково розвивати залізничну інфраструктуру (у напрямку Польщі. — Ред.) за такого рівня завантаження немає сенсу», — резюмував віцепрем'єр.