Підвищення тарифів на перевезення вантажів залізницею на 70% — це продовження практики, коли зерно компенсує збиткове перевезення інших вантажів. На аграріїв кладуть додаткову фінансову ношу для того, щоб перекрити недостачу фінансування, яка є в «Укрзалізниці».
Про це повідомив генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Роман Сластьон під час прес-конференції «Проблеми експорту агропродукції залізничним транспортом».
«Інший момент — це початок проведення аукціонів на зерновози. Ставка, яка була до цього, — 2167 грн за користування вагоном за добу. На початкових аукціонах вона піднялася на 33%, максимальна ставка становила 3800 грн. По аукціонах, які були нещодавно проведені, зокрема на перевезення вантажу за кордон, ставка досягла 7400 грн за використання вагону на добу. Тобто фактично більш ніж утричі маємо підвищення вартості логістики», — зазначає Роман Сластьон.
Він додає, що такі додаткові витрати аграрію нести надзвичайно складно: не йдеться про прибутковість, це питання глибини мінусу, збитків, які зараз несе сільгоспвиробник.
За його словами, приймаючи сьогодні такі логістичні умови, ми ризикуємо тим, що вже наступного року не буде чого везти, не буде виробництва аграрної продукції.
«Тому маємо робити відповідні кроки і приймати такі рішення, щоб цього не допустити. Варто переглянути рішення щодо вартості перевезень, втримати вартість на доступному рівні та вирішити питання з пріоритетністю вантажів», — вважає Роман Сластьон.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua