Підвищення цін на залізничні перевезення призведе до скорочення посівних площ

28 червня 2022, 18:00 1829

Підвищення тарифів на перевезення вантажів залізницею на 70% — це продовження практики, коли зерно компенсує збиткове перевезення інших вантажів. На аграріїв кладуть додаткову фінансову ношу для того, щоб перекрити недостачу фінансування, яка є в «Укрзалізниці».

Про це повідомив генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Роман Сластьон під час прес-конференції «Проблеми експорту агропродукції залізничним транспортом».

«Інший момент — це початок проведення аукціонів на зерновози. Ставка, яка була до цього, — 2167 грн за користування вагоном за добу. На початкових аукціонах вона піднялася на 33%, максимальна ставка становила 3800 грн. По аукціонах, які були нещодавно проведені, зокрема на перевезення вантажу за кордон, ставка досягла 7400 грн за використання вагону на добу. Тобто фактично більш ніж утричі маємо підвищення вартості логістики», — зазначає Роман Сластьон.

Він додає, що такі додаткові витрати аграрію нести надзвичайно складно: не йдеться про прибутковість, це питання глибини мінусу, збитків, які зараз несе сільгоспвиробник. 

propData.content.image
Роман Сластьон, генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу»

«Сьогодні, якщо порівнювати з іншими галузями, то шанс отримання доходу в аграріїв ще менший, і ми фактично стоїмо на порозі того, що восени можемо не посіяти до 50% озимих зернових, а про весну більшість сільгоспвиробників не хочуть навіть думати, намагаючись шукати якісь шляхи вирішення цієї ситуації. Тож питання посіву 2023 року під дуже серйозним ризиком»

За його словами, приймаючи сьогодні такі логістичні умови, ми ризикуємо тим, що вже наступного року не буде чого везти, не буде виробництва аграрної продукції. 

«Тому маємо робити відповідні кроки і приймати такі рішення, щоб цього не допустити. Варто переглянути рішення щодо вартості перевезень, втримати вартість на доступному рівні та вирішити питання з пріоритетністю вантажів», — вважає Роман Сластьон.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua