Про це йдеться у листі УЗА до прем'єр міністра України Володимира Гройсмана, Міністра інфраструктури Володимира Омеляна та інших профільних очільників міністерств та відомств, йдеться у повідомленні асоціації.
Як зазначив в.о. виконавчого директора УЗА Сергій Іващенко, асоціація наполягає на необхідності проведення діалогу між усіма представниками зацікавлених сторін задля обговорення даного питання та вирішення проблемних моментів.
«Положення нового порядку безперечно призводять до економічно необґрунтованого та суттєвого підвищення тарифів приблизно у 10 разів у порівнянні до діючого тарифу. Зокрема, згідно з новою методикою розрахунку, оплата за користування одним вагоном складатиме трішки більше 1000 грн/доба, на противагу раніше визначеним близько 100 грн/доба за кожен вагон відповідно», — розказав він.
Окрім того, на думаку Сергія Іващенка, потрібно врахувати політику АТ «Укрзалізниці» щодо стимулювання маршрутних відправок зернових вантажів. Наприклад, для елеваторів необхідно від 1 до 2 діб, аби укомплектувати маршрутну відправку (54 вагони).
Він також додав, що зазначена собівартість буде стимулювати вантажовідправників відмовитись від формування маршрутних відправок та відправляти невеликі партії вагонів в найкоротший термін без формування маршрутів.
«Окрім того, ухвалення нової методики суперечить процедурі ухвалення таких рішень. Адже, вищезгаданий порядок ухвалюється із невідповідністю до Тарифного керівництва «Укрзалізниці», оскільки тариф за користування вагонами під час вантажних операцій не є вільним та не може бути переглянутий в рамках реформи дерегуляції, а лише зі зміною Тарифного керівництва», — підкреслив Сергій Іващенко.
Також, запровадження перших 6 безоплатних годин є дискримінуючим. Фактично провести вантажні операції з вагонами в термін 6 годин здатні менше 1% вантажовідправників України. Крім того, кожне підприємство має власний нормативний час для проведення вантажної операції з огляду на особливості під»їзних шляхів, можливостей завантаження тощо. Нормативний термін проведення вантажних операцій зафіксований у відповідному договорі про єдиний технологічний процес (ЄТП) між вантажовідправником та АТ «Укрзалізницею».
Саме тому, проаналізувавши нову методику, УЗА пропонує:
- встановити безоплатний період для вантажних операцій рівного нормативному часу, визначеному в договорі ЕТП для кожного підприємства;
- застосовувати економічно обґрунтовані штрафні санкції за перевищення визначеного терміну вантажної операції. Разом з тим, необхідно встановити відповідальність АТ «Укрзалізниця» за порушення термінів доставки вантажів та компенсувати весь понаднормовий термін доставки. Плата за порушення доставки вантажів повинна бути аналогічною платі за порушення термінів вантажної операції;
-скасувати плату/компенсацію за перенесення вантажної операції, оскільки таке положення не має економічного обґрунтування.