Про це пише Pro-Consulting.
Як зазначається, згідно з дослідженням Київського міжнародного інституту соціології та UA Plant-Based, більше 65% українців готові перейти на продукти тільки рослинного походження.
«Разом із тим, до недоліків рослинного молока можна віднести те, що воно містить глютен і не підходить схильним до алергії, наприклад, на горіхи. Тому найпоширенішою на ринку рослинного молока в Україні є продукція з сої та вівса, яка містить найменше алергенів», — зазначають експерти.
Зростання попиту на рослинне молоко в Україні відбулось завдяки приходу тенденцій споживання з США та Великобританії в 2017 році, а в 2018 р. почав працювати перший вітчизняний виробник цього виду продукції. Різке збільшення його випуску відбулося в 2020 році.
До інших основних трендів ринку рослинного молока в Україні можна віднести:
- відсутність експорту цього виду продукції;
- вівсяне молоко обігнало за популярністю соєве, що відповідає і сегментації світового ринку рослинного молока, на якому вівсяне займає другу за величиною частку після мигдального.
У той же час, на думку експертів, розвиток ринку рослинного молока в Україні стримує його більш висока ціна в порівнянні з традиційним коров'ячим молоком.
Споживчий аналіз ринку рослинного молока в Україні свідчить про те, що до найбільш численних груп покупців цього товару належать люди: які страждають непереносимістю лактози; вегани, вегетаріанці, сироїди; які неухильно дотримуються обмеження релігійних постів; що знаходяться на дієті за медичними показаннями; бажаючі вживати продукцію без антибіотиків і гормонів, що застосовуються в тваринництві; які слідують модним трендам у галузі харчування, зокрема стурбовані проблемою схуднення. До числа споживачів рослинного молока входять і люди, охочі урізноманітнити свій раціон.
«Найбільш ємними каналами збуту продукції ринку рослинного молока в Україні є супермаркети та інтернет-магазини. Динамічно розвивається реалізація через ресторани і кафе, що пов'язано з ростом попиту з боку їх відвідувачів», — підсумували експерти.