Національний кешбек: продажі українських продуктів значно збільшились

06 грудня 2024, 08:39 812

Продажі продовольчих товарів українського виробництва, що беруть участь у програмі «Національний кешбек», за перші два місяці зросли на 9,5% (в одиницях), гривневий виторг зріс на 4% порівняно з двома місяцями до запуску програми й аналогічним періодом минулого року.

Такі результати дослідження Асоціації ритейлерів України (RAU) та аналітичної компанії Num8erz, повідомляє пресслужба Міністерства економіки

Для аналізу використовувалися дані 700 магазинів, розташованих по всій території України.

«Українці стали частіше віддавати перевагу українському, зокрема тому, що на ці товари держава нараховує кешбек. Найбільший приріст продажів зафіксовано в категоріях продуктів із коротким терміном придатності (молочні продукти, хліб та м’ясо) — на 10,6%. Продажі місцевих товарів збільшуються за рахунок середнього і дешевого сегменту імпортних товарів. До прикладу, перетікання попиту з імпортних товарів до українських у категоріях «молочні продукти» та «кондитерські вироби» склало 12%», — уточнили у відомстві.

За даними дослідження, програма «Національний кешбек» мала більший вплив на категорії споживачів, визначені як «чутливі до ціни» та «скоріше чутливі». Для них програма є додатковою підтримкою та чинником вибору українських товарів. Такі споживачі збільшили частку коштів, витрачених на товари українського виробництва, на 9,4%.

Зросла і кількість споживачів, у чиїх кошиках товари з програми складають понад 50%. Зокрема, на 30% стало більше споживачів, у яких такі товари займають 75-100% покупок, і на 19% більше тих, у кого ця частка становить 50-75%.

«Вже в перші два місяці роботи «Національний кешбек» продемонстрував вплив на споживчу поведінку громадян, про що свідчить зростання продажів українських продуктів. Найбільший вплив програма має на тих споживачів, для яких ціна є головним фактором покупок. Відтак програма демонструє очікувані результати: фінансову підтримку від держави мають ті громадяни, які її найбільше потребують, а українське поступово стає товаром першого вибору», — зазначила перша віцепрем’єр-міністерка — міністерка економіки України Юлія Свириденко.

Дослідження RAU та Num8erz, проведене в грудні 2024 року, містить аналіз споживчої поведінки за два місяці після запуску програми «Національний кешбек» та порівняння її з попередніми періодами. Детальніше про результати дослідження можна дізнатися за посиланням