Перевезення агропродукції через західні прикордонні переходи з Польщею та Угорщиною ускладнене, тоді як до Румунії та Словаччини пропуск аграрних вантажів відбувається без перешкод.
Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, передає Rail.insider.
За його словами, на станціях України очікують 240 вагонів колії 1520 мм, із них 92 вагони з транзитним вантажем. Існують проблеми з передачею вагонів на станції Дорогуськ та на стику Мостиська ІІ – Медика.
«Окрім того, на станції Грубешув стоять 600 вагонів колії 1520 мм, 8 травня випущено контролюючими органами Польщі 107 вагонів. На станціях України перебувають 992 вагони колії 1520 мм, із них 193 — із транзитним вантажем», — констатує Валерій Ткачов.
Обсяг середньодобової передачі зерна становить 14 вагонів/добу, у квітні — 28 вагонів/добу; березні — 58,19 вагона/добу.
З транзитом зерна територією Угорщини також є складнощі.
«Основна проблема з транзитом через Угорщину — жорсткий термін на транзитні перевезення залізницею. Встановлений граничний термін — 7 діб, за перевищення цього терміну повинні сплатити штраф 100% вартості транзитного зерна. Ця норма відлякує транзитерів працювати через Угорщину (особливо коли потрібно провести перевантаження зерна/«ламаний» транзит)», — пояснив представник Укрзалізниці.
Станом на 10 травня очікують передачі через прикордонний перехід Ізов – Грубешув (Польща) 1090 вагонів, у Батьово-Еперешке (Угорщина) стоять 536 вагонів із зерном, 223 з олією та 59 зі жмихами.
Валерій Ткачов також зауважив, що до Румунії та Словаччини немає питань стосовно пропуску аграрних вантажів.