Таку думку висловив економіст Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак, йдеться в повідомленні Української плодоовочевої асоціації (УПОА).
«Необхідно чітко розуміти: ніша — це не культура, ніша — це філософський підхід до бізнесу, продукту або послуги. А головне, що ніша — не назавжди! Отже, якщо ти вже знайшов свою нішу, це не означає, що можна розслабитись. Це означає, що треба бігти ще швидше! Адже далі є два шляхи: або розвивати експорт, або чекати, поки в цьому сегменті зросте конкуренція і ця продукція втратить свою унікальність, а, відповідно і «нішевість», — наголошує експерт.
В той же час Андрій Ярмак додає, що експортувати доцільно лише тоді, коли є в наявності хоча б мінімальні експортні обсяги якісної продукції. Отже для невеликих господарств в даному випадку існує єдиний вихід — це кооперація.
«Не вміємо, не хочемо, не готові — будемо змушені кооперуватися, бо це актуально як для тих, у кого 1 га, так і для тих, у кого 10 тис. га», — підкреслює пан Ярмак.
Серед нішевих трендів, які заслуговують уваги, Андрій Ярмак виділив сушку та заморозку.
«Якщо ми говоримо про сушку то тут може бути декілька сегментів: це й сировина для лікарської промисловості, для трав«яних та фруктових чаїв, для настоянок та харчової промисловості, або навіть готовий продукт — все залежить від того, що саме сушити. Але в будь-якому разі це — можливості для експорту», — зазначає експерт.
В той же час, на його думку, попит на заморозку зростає швидко завдяки ХоРеКа. Варто лише дивитися на можливості цього сегменту ширше. Адже заморозка — це не лише ягоди. Це й дикороси, гриби, фрукти, навіть яблука, а також широкий спектр овочів, трави тощо!
«Найсмачніші продукти — вироблені з замороженої сировини, бо ягоду чи інші плоди можна збирати в фазі повної стиглості! Потенціал зростання сегменту надзвичайно високий, але варто дбати про ефективність з самого початку! А головне: заморозка — це експорт!», — резюмує Андрій Ярмак.