Думка: Зниження цін на пальне тимчасове

11 червня 2018, 14:15 3794

Зниження цін в роздробі на бензин і дизельне пальне тимчасове, і через кілька тижнів АЗС знову почнуть піднімати ціни.

Про це заявляє директор групи компаній PRIME Дмитро Льоушкін, пише прес-служба компанії.

«Що стосується нинішнього зниження роздрібної ціни на бензин і дизельне пальне, то це викликано не економічними чинниками, а скоріше ситуацією, що склалася на ринку споживання пального. Справа в тому, що ми увійшли в «глухий місяць», який почався в кінці травня і триватиме до кінця червня — початку липня. А саме, відсутність перевезення зернових. Старе зерно вже вивезли, а нове ще не виросло. У цей момент вантажоперевезення в Україні падають на 30-35%. Знижується попит на пальне, а нижче попит — нижче і ціна», — говорить Дмитро Льоушкін.

За словами експерта паливного ринку, все паливні компанії в Україні працюють за попередніми контрактами. Законтрактоване паливо зазвичай купується за кредитні ресурси, а кредитні «лічильники» не можна зупинити. Це стримує падіння цін на внутрішньому ринку, навіть коли ціна на сиру нафту в світі знижується.

«У зв'язку з тим, що попит на пальне зараз впав, обсяг його пропозиції зберігся. В результаті виник певний надлишок (профіцит) пального на внутрішньому ринку. Тому АЗС трохи демпінгують, знижуючи ціни і залучаючи додаткових клієнтів. Через це вартість бензину і дизельного пального дещо знизилася», — пояснює Дмитро Льоушкін.

За прогнозом директора групи компаній PRIME, до кінця червня — початку липня роздрібні ціни на пальне на українських АЗС будуть стабільно низькими, а потім почнеться невелике зростання його вартості.

«Зараз можна говорити про два сценарії розвитку подій з цінами на пальне. Перший — оптимістичний: стабільність цін в роздробі до кінця червня з невеликим зростанням у межах 50 копійок на літрі в кінці місяця. Другий — песимістичний, якщо почнеться економічна криза і падіння гривні. Тоді ми будемо спостерігати активне зростання цін на бензин і дизельне пальне в роздробі пропорційно девальвації гривні», — резюмує Дмитро Льоушкін.