Дослідження: Попит на здорові продукти буде зростати

24 травня 2021, 15:04 4485

Споживчий попит на корисні для здоров'я продукти та очікування більшої прозорості та екологічності на всіх етапах виробництва та збуту продуктів харчування будуть зростати.

Про це свідчать результати глобального експрес-опитування думки споживачів, проведеного у березні 2021 р. компанією PwC.

«Багато з тенденцій, які наразі визначають майбутнє споживчих ринків, загалом матимуть виражений вплив і на майбутнє продовольчого ринку.

Навіть до пандемії серед споживачів спостерігалася тенденція до попиту на корисні та екологічно чисті товари для здоров'я та продукти харчування, а також до обмеження споживання певних груп продуктів харчування та до вживання харчових добавок», — зазначається у повідомленні.

Дослідження думки споживачів показало, що половина респондентів у світі включає до свого раціону більше рослинних продуктів із метою сприятливішого для довкілля харчування. Очікується, що ця тенденція посилиться і набиратиме обертів.

«Споживачі вимагають підзвітності та прозорості з низки соціально-екологічних питань у харчовій промисловості, включаючи скорочення обсягів відходів упаковки, прозорість ланцюга постачань та справедливі практики у трудових відносинах. Відповідати цим очікуванням доведеться усім учасникам виробничо-збутового ланцюга харчової промисловості, включаючи агробізнес, виробників товарів широкого вжитку та компанії роздрібної торгівлі, якщо вони хочуть залишитися на ринку», — вважають експерти.

PwC прогнозує, що багато споживачів будуть віддавати перевагу продуктам, виробленим із місцевих інгредієнтів, переважно через їхню користь для екології та суб'єктивну цінність для цих споживачів. І як свідчить дослідження, споживачі й надалі будуть готові платити більше за такі товари.

«Але продукти харчування масового виробництва також залишаться на ринку, адже деякі споживачі передусім орієнтуються на ціну, якість та доступність, особливо при купівлі певних видів товарів», — вважають спеціалісти.

Майбутнє продовольчого ринку також буде характеризувати дедалі більша персоналізація. Компанії з доставки готової їжі та інноваційні продуктові магазини вже забезпечують своїм клієнтам індивідуально розроблений процес покупки, для чого просять споживачів відповісти на низку запитань про стан здоров'я та раціон харчування.

«Якщо споживачі не хочуть бачити продукти, які містять, наприклад, глютен, вони отримують власну, автоматично підібрану саме для них вітрину продуктів, яка відповідає саме їхнім потребам та очікуванням», — пояснюють у компанії.

Харчову промисловість трансформують і зміни бізнес-моделей. Гравці продуктового ритейлу та ринку товарів широкого вжитку переглядають свою взаємодію один з одним та споживачами у цифровому середовищі, яке стрімко змінюється та забезпечує канали постачання напряму споживачу.