Про це повідомляє Zernovoz.
Як зазначається, збільшення пов'язано з ростом експортних перевезень в напрямку морських портів Миколаєва та Одеси, а також переорієнтацією значної частини вантажопотоку з залізниці на автомагістралі.
«Брак локомотивної тяги і неритмічні відвантаження мережею УЗ призвели до надлишку пропозицій на перевезення автотранспортом, а також зльоту вартості фрахту. До основних факторів, що вплинув на тарифи в 2018 році, можна віднести стрімке зростання ціни на дизпаливо, яке у вересні-жовтні минулого року подолало психологічний бар'єр в 30 грн/л на тлі падіння гривні до долара США. Крім того, посилення габаритно-вагового контролю та штрафи «Укртрансбезпеки» за його порушення дали також вплив на ринок не на користь вантажовідправників», — розповів керівник аналітичного сектора Zernovoz Олександр Глущенко.
Але з грудня минулого року зафіксований спад ставок на зернові перевезення і кількості пропозицій від вантажовласників після ажіотажного підвищення у вересні-листопаді.
Міжрегіональні перевезення кукурудзи на відстань від 336 до 470 км за середньою ставкою 667-841 грн/т в грудні і початку січня користувалися найбільшим попитом. Зокрема, це були перевезення з Полтавської і Черкаської областей в морські порти Миколаєва для подальшої відправки на експорт.
Внутрішні перевезення з Черкаської в Запорізьку область при тарифній відстані 384 кілометрів в середньому склали 465 грн/т.
Більш низька ставка фрахту в деяких областях обумовлена відсутністю або більш низьким рівнем вагового контролю з боку «Укртрансбезпеки».
Серед найбільш популярних сільськогосподарських вантажів на другому місці насіння соняшнику: в грудні відвантажувалося середніми вантажними партіями 3-5 тис. т зі складів Чернігівської та Дніпропетровської областей в Кропивницький і Одесу за середньою ціною 660 грн/т.
Збільшилася затребуваність в перевезенні сої, шроту і висівок — з Чернівецької та Хмельницької в Миколаївську і Херсонську області. Ставки на перевезення середніми партіями по 1 тис. т перебувають в діапазоні 1038–1184 грн/т за відстані до 690 км.
Попит на перевезення пшениці на короткому плечі доставки від 50 до 200 км актуальний в Одеській і Миколаївській областях.
Дефіцит парку зерновозів стимулює ціну перевезення в межах 5,9-6,7 грн/тонно-км (до 50 км) і до 4,3 грн/тонно-км (до 100 км).
Ціна перевезення пшениці з Харківської до Миколаївської області на міжобласних маршрутах за відстані 630 кілометрів склала 910 грн/т.