Бізнес-омбудсмен: Число скарг б'є рекорди, агосектор — серед лідерів

16 листопада 2021, 10:56 2012

Українські підприємці у липні-вересні 2021 р. направили до Ради бізнес-омбудсмена (РБО) 638 скарг — це найбільша кількість за останні три роки, що на 20% більше проти другого кварталу 2021 р. та на 45% більше проти третього кварталу 2020 р.

Як говориться у повідомленні РБО, кількість звернень збільшилася з усіх найбільш розповсюджених предметів.

«Кількість скарг бізнесу до РБО стрімко збільшується та б'є рекорди попередніх років вже другий квартал поспіль. Проте, таке зростання кількості скарг, на мою думку, не обов«язково свідчить про погіршення бізнес-клімату в Україні. Безперечно, зростає обізнаність про діяльність Ради бізнес-омбудсмена серед підприємців, наші практичні вебінари для бізнесу та адвокатів приносять результати. Крім того, зберігається високий рівень довіри до інституції, багато підприємців звертається до нас повторно», — зазначив бізнес-омбудсмен Марчін Свєнчіцький.

Як зазначається, чотири блоки звернень становили 90% скарг. Зокрема, податкові питання заняли 65%. Кількість скарг бізнесу збільшилася на 19% проти 2 кварталу 2021 р. та на 39% проти 3 кварталу 2020 р.

«Невиконання судових рішень щодо реєстрації податкових накладних (164 скарги) подібно до попереднього кварталу стало найбільш розповсюдженою причиною звернень підприємців. Зупинення реєстрації податкових накладних (75) з великим відривом стало другим найбільш розповсюдженим предметом. Після зняття мораторію також зросла кількість скарг щодо податкових перевірок (56). Стосовно включення платників податків до переліків ризикових надійшло 36 скарг, на 20 менше проти попереднього кварталу», — зазначили у РБО.

На дії правоохоронних органів надійшло 15% від усіх скарг (+33% проти минулого кварталу, +64% проти 3 кварталу минулого року). Понад половина звернень щодо правоохоронного блоку стосувалася Національної поліції (42), третина — органів Прокуратури (26 скарг), решта — Служби безпеки України (9 скарг). Крім того, на Податкову міліцію підприємці скаржилися 21 раз. 

Дії державних регуляторів (6%), серед яких АМКУ, ДАБІ, Держгеокадастр, НКРЕКП, були у фокусі 41 скарги, що на 58% більше проти другого кварталу поточного року та на 95% більше проти третього кварталу 2020 року. Суттєво зросла кількість скарг на інші державні регулятори, серед яких у звітному кварталі були Міністерство соціальної політики України (10 скарг) та Міністерство економіки України (18 скарг).

Дії місцевих органів влади (4%). Кількість скарг зросла на 10% проти другого кварталу 2021 р. та на 64% проти третього кварталу 2020 р. Звернення бізнесу стосувалися, серед іншого, проблем з виділенням земельних ділянок (5) та отримання дозволів (3).

«Три чверті (73%) підприємців, які зверталися до РБО, представляли малий та середній бізнес. Переважна більшість заявників — українські компанії (87%), лише 13% скарг надійшло від компаній з іноземними інвестиціями. За індустріальним розподілом найчастіше до РБО зверталися представники оптової торгівлі (21%), агробізнесу (18%), виробництва (11%), нерухомості та будівництва (8%), а також приватні підприємці (9%)», — додали у РБО.