Такі висновки зроблені в результаті дослідження, проведеного компанією GfK восени минулого року, передає «Пропозиція».
Як зазначається, CRM — це програмне забезпечення, призначене для автоматизації взаємодії з клієнтами.
Основна частина дослідження стосувалася CRM — системи управління взаємовідносин з клієнтами. Опитування показало, що 86% не користуються і не збираються користуватися CRM. Тільки 6% користуються системами для управління взаємовідносин з клієнтами. Для бізнесу важливо володіння інформацією.
Серед сільськогосподарських підприємств частка впровадження CRM — тільки 3%, проте 11% планують встановити систему найближчим часом.
«Аграрні підприємства дуже активні, якщо вони все побудують, то їх частка зросте втричі», — розповіла старший менеджер проектів B2B і стратегічних досліджень GfК Анастасія Шуренкова.
Більшість підприємств в Україні — це малий і середній бізнес. Тому найчастіше роботою з клієнтами займається керівник/власник бізнесу (43%), головний бухгалтер (23%), заступник керівника (18%), офіс-менеджер (8%).
Оцінювалася також системність українського бізнесу. З'ясувалося, що 56% опитаних регулюють функції співробітників документами, в 29% компаній ці правила регулюються індивідуально. Взаємодія всередині компанії відбувається так: в 46% випадків все вирішується індивідуально, тобто в ручному режимі. Тільки 18% мають неформальні правила і 30% мають прописані інструкції.
Ще один вимір — формалізація звернення до вищого керівництва. У 55% випадків це вирішується індивідуально. Також досліджувався доступ до історії відносин: в 43% він регулюється документами — це непоганий показник, вважає експерт.
«Висновок: як же працюють компанії з клієнтами? 31% компаній не контролює процес продажів. У 37% існує єдина база клієнтів. 2/3 компаній використовують Excel, просто тому що вони не знають про існування CRM — а саме 68% компаній. Керівнику часто ніколи стежити за тим, що відбувається в IT-сфері», — розповіла Анастасія Шуренкова.
Очікування підприємств від системи: можливість збирати і зберігати інформацію про клієнтів і угоди (77%), підвищувати ефективність роботи менеджерів (68%), планувати роботу, нагадувати про завдання (64%). 48% компаній впевнені, що CRM підвищило ефективність бізнесу за рахунок зростання загальної організованості та контролю роботи співробітників.
В ході дослідження було опитано 1009 респондентів.