Такими оцінками в інтерв'ю журналу «Бізнес» поділився керівник холдингу Bakery Lauffer Group Віталій Балихін.
Однак при цьому, зазначає він, Україна має досить скромні позиції з експорту борошна. У 2015/16 МР експорт продовольчої пшениці перевищив 8 млн т, приблизно на $1,3 млрд, а експорт борошна — всього 340 тис. т, приблизно на $56-73 млн (за різними даними).
«Українським борошномелам і трейдерам спільно з чиновниками необхідно невідкладно вирішувати, що робити, щоб для світового ринку України перестала бути сировинним придатком і зайнялася експортом борошна», — вважає Віталій Балихін.
На його погляд, для цього компаніям-виробникам борошна необхідно:
«Щоб українське борошно користувалося попитом на зовнішніх ринках, його вартість і якість повинні відповідати міжнародним стандартам», — пояснює керівник холдингу Bakery Lauffer Group.
Трейдерам, у свою чергу, необхідно розширювати зовнішні ринки збуту української борошна. А завдання держави — залучити і вітчизняних, і зарубіжних інвесторів, забезпечивши їм високу пропозицію сировини на внутрішньому ринку і стабільність законодавства в сфері закупівлі сировини й експорту борошна.
Для довідки: зараз в Україні близько 970 переробників пшениці, продуктивність яких цілком дозволяє їм переробляти весь прогнозований обсяг продовольчої пшениці в 3,3 млн т. Близько половини з цих 970 учасників ринку — невеликі підприємства, що виробляють на рік менше 1 тис. т борошна невисокої якості.