Думка: Гравцям зернового ринку потрібна кооперація

29 квітня 2018, 10:43 3024

Гравці зернового ринку України повинні кооперуватися задля просування чорноморсько-середземноморського бренду у світі, а також добиватися зняття квот на міждержавному рівні.

Про це мова йшла під час роботи спеціальної сесії «Переробка зернових та інші джерела додаткового прибутку» ХV Міжнародної конференції «Зерно Причорномор'я-2018».

«Країни, які прагнуть стимулювати своїх експортерів, полегшують їх діяльність, наприклад, через позбавлення сплати ПДВ», — зауважує директор Української борошномельної компанії Ігор Кобеля і посилається на досвід Туреччини, де підприємства, які у майбутньому експортуватимуть продукцію, вже з перших етапів виробництва не обкладаються ПДВ.

За його словами, «тому і не дивно, що турки купують нашу пшеницю, мелють у себе і все одно виграють у ціні порівняно з нами. Натомість наші переробники змушені тримати на собі упродовж 30-60 днів важкий тягар повернення ПДВ. І це при тому, що йдеться про низькомаржинальний ринок».

Вихід для українських  виробників борошна бачать в оптимізації процесів. Зокрема, йдеться і про відвантаження продукції одразу у морські контейнери замість затратних і дефіцитних вагонів, проблеми з якими постійно створює монополіст ринку перевезень.  

«Порівняно із тими ж турками, котрі використовують агресивні, логічні, хитрі правила комерції, нам ще треба вчитися захоплювати зовнішні ринки, — визнає Ігор Кобеля. — Враховуємо  при цьому, що маємо справу із низькою маржею трейдингу, який вимагає великих швидкостей та обороту».

«Наполягаємо, щоби продукція обов'язково маркувалася брендом «Україна». Світ має ширше дізнаватися, що з України іде достойна, якісна продукція», — резюмував він.


Ірина Садова, AgroPortal.ua