Це майже вдвічі більше від наявної кількості на сьогодні, повыдомляє асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ).
Відповідно, відмічають експерти, наразі спостерігається гостра нестача рухомого складу. Через дефіцит вагонів агровиробники не можуть в повному обсязі виконати експортні контракти та завершити збиральну кампанію, адже елеватори наразі переповнені.
При цьому з 2017 р. ПАТ «Укрзалізниця» планує підвищити тарифи на вантажні перевезення (у тому числі зернові) на 25%, аргументуючи це необхідністю збільшення інвестицій в оборотні активи.
За оцінками УКАБ, таке зростання призведе до додаткових витрат на транспортування зерна для аграріїв на рівні 1,5 млрд грн. У той же час, УЗ озвучила плани із купівлі в наступному році 1070 зерновозів, що дозволить покращити зернову логістику залізничними шляхами.
«Озвучені плани по закупівлі нових вагонів-зерновозів, безперечно, є позитивно новиною. Проте, з такими темпами оновлення парку вагонів-зерновозів, необхідної кількості буде досягнуто лише через десять років. Для покращення ситуації з зерновою логістикою необхідно забезпечити максимальну ефективність використання наявних зерновозів, дотримання стратегії оновлення рухомого складу УЗ та заохочувати приватний сектор збільшувати кількість власних зерновозів, що дозволить у більш короткий термін довести їх кількість до необхідного рівня та сприятиме розвитку конкурентного середовища в даній сфері», — підсумував генеральний директор УКАБ Тарас Висоцький.