Експерти: Потреба в зерновозах перевищує їх наявність в 2 рази

06 грудня 2016, 14:26 1867

Потреба у вагонах-зерновозах для безперебійного перевезення зернових і олійних культур та продуктів їх переробки, з урахуванням пікового навантаження в осінній період становить 22 тисячі.

Це майже вдвічі більше від наявної кількості на сьогодні, повыдомляє асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ).

Відповідно, відмічають експерти, наразі спостерігається гостра нестача рухомого складу. Через дефіцит вагонів агровиробники не можуть в повному обсязі виконати експортні контракти та завершити збиральну кампанію, адже елеватори наразі переповнені.

При цьому з 2017 р. ПАТ «Укрзалізниця» планує підвищити тарифи на вантажні перевезення (у тому числі зернові) на 25%, аргументуючи це необхідністю збільшення інвестицій в оборотні активи.

За оцінками УКАБ, таке зростання призведе до додаткових витрат на транспортування зерна для аграріїв на рівні 1,5 млрд грн. У той же час, УЗ озвучила плани із купівлі в наступному році 1070 зерновозів, що дозволить покращити зернову логістику залізничними шляхами.

«Озвучені плани по закупівлі нових вагонів-зерновозів, безперечно, є позитивно новиною. Проте, з такими темпами оновлення парку вагонів-зерновозів, необхідної кількості буде досягнуто лише через десять років. Для покращення ситуації з зерновою логістикою необхідно забезпечити максимальну ефективність використання наявних зерновозів, дотримання стратегії оновлення рухомого складу УЗ та заохочувати приватний сектор збільшувати кількість власних зерновозів, що дозволить у більш короткий термін довести їх кількість до необхідного рівня та сприятиме розвитку конкурентного середовища в даній сфері», — підсумував генеральний директор УКАБ Тарас Висоцький.