Плавна адаптація за європейським сценарієм відбувається зараз в українському овочівництві.
Як пояснив власник ТОВ «Раст-Агро» (Дніпропетровська обл.) Андрій Романів у колонці на AgroTimes, з кожним роком виникає все більше вимог споживачів до якості продукції, при цьому зменшуються перепади цін.
«Свого часу нас попереджали, що зберігання у холодильниках зимою та весною врешті-решт буде лише можливістю просто продовжити торгівлю, розтягнути її, а не заробити. Сьогодні — чи ви продаєте продукцію з поля, чи з холодильника — різниці у ціні майже немає, а з огляду на витрати на зберігання, додаткового заробітку також немає. Добре, що він у принципі є», — додав виробник.
Андрій Романів зазначив, що перший рік після початку війни був дефіцитний, і дуже багато людей пішли в агробізнес. Підприємці побачили високі ціни в овочівництві, і що можна працювати на неокупованих територіях.
«Дуже багато людей зацікавились овочами, особливо ті, хто цим раніше не займався. До того ж у зерновиків на той момент впали продажі через блокаду портів. І до сьогодні Україна з цього тренду ще не вийшла. Як то кажуть, не всі ще награлися.
Але, ймовірно, ще сезон-два — і аматори залишать цю галузь, а залишаться ті, хто налаштований працювати професійно», — вважає Андрій Романів.
Дуже велику частку у цьому овочевому бумі, на його думку, займають домогосподарства — люди, які вирощують на власних паях, городах.
«Це також впливає на наш бізнес: якщо пайовики бачать, що можуть бути проблеми з продуктами, починають активно саджати біля хат не тюльпани, а картоплю з капустою», — підсумував виробник.