Як говориться у повідомленні компанії, роботи на «Дніпродзержинських воротах» проводили за допомогою судна «Миколаївець», побудованого компанією на власному суднобудівно-судноремонтному заводі.
За словами генерального директора ТОВ СП «НІБУЛОН» Олексія Вадатурського, через неналежну глибину судновласники і вантажоперевізники змушені нехтувати тоннажними можливостями власних суден.
«Наші судна на 4 тисячі тонн недовантажені приблизно на 30%, а це суттєві збитки під час перевезень униз та вверх річкою, подорожчання фрахту. А повністю судна завантажуються тільки нижче всіх порогів, за Запоріжжям, звідки йдуть у сторону Чорного моря», — сказав Вадатурський.
Зазначається, що сьогодні глибина Дніпра становить 3,2 м (при паспортній 3,65 м), зокрема й через скелясті породи на дні в районі від Кременчука до Запоріжжя, де таких «воріт» різної глибини близько 14.
Експеримент у Кам'янському дозволить перевірити технічні можливості нового судна і визначити реальну вартість дроблення 1 м3 скельних порід для оголошення тендера компанією «Укрводшлях» на поглиблення всіх проблемних ділянок Дніпра. Усього «НІБУЛОН» у рамках експерименту за власні кошти поглибив ділянку шириною 15 і довжиною 50 метрів, площею 750 м2 на глибину близько 40 см. Територію в 600 м2 вдалося обробити протягом тижня. Усього ж виконати комплекс днопоглиблювальних робіт на всіх 14-ти проблемних ділянках Дніпра можна за півроку.
«Це унікальна подія, унікальна тому, що перше в Україні судно, побудоване з українського металу, розроблене українськими конструкторами, на якому працюють українці, проводить унікальні роботи, які ніколи раніше не проводилися на Дніпрі. Ми говоримо: не потрібно шукати іноземні компанії, китайців, бельгійців, нідерландців та інших. Ми, українці, здатні зробити це самостійно», — підкреслив Вадатурський.
Протяжність проблемних ділянок, де необхідно дробити скельні породи, становить близько 47 км. За оцінками «Укрводшляху» і фахівців «НІБУЛОНа», з дна потрібно підняти 20 тис. м3 каміння. Дроблену породу відправлять на зміцнення берегів Дніпра вздовж берегової лінії м. Кам'янське та його околиць.
За оцінками Вадатурського, проведення днопоглиблювальних робіт уже в найближчі кілька років дозволить збільшити вантажоперевезення Дніпром: із сьогоднішніх 3–4 млн т до 10–15 млн т на рік, а в середньостроковій перспективі — разом з активізацією розвитку економіки і міждержавних перевезень — повернутися на кращі показники радянського періоду, коли річкою перевозили до 60 млн т вантажів на рік.
Для довідки: основні активи компанії «НІБУЛОН» розташовані в Україні. Компанія обробляє 82 тис. га землі, володіє та управляє другою за розміром мережею внутрішніх елеваторів і річкових терміналів та сучасним морським терміналом, розташованим у м. Миколаєві, в Чорноморському регіоні. «НІБУЛОН» експортує переважно кукурудзу, пшеницю та ячмінь у більш ніш 20 країн світу. Щорічний обсяг експорту «НІБУЛОНу» сягає 4,5 млн т.