Малому переробнику складно конкурувати на світових ринках

12 грудня 2024, 14:25 726

Цього сезону спостерігалося незвичайне зростання ціни на сою на початку осені під час жнив, у той час коли вона мала б знижуватися. Це вплинуло на вартість виробленого продукту і його конкурентоспроможність на світових ринках.

Про це розповіла співвласниця та комерційна директорка «Любарецького соєпереробного заводу» Галина Матвійчук під час конференції Agro&Food Security Forum 2024, яка відбулася у Варшаві.

Підприємство працює третій сезон та переробляє 3,5 тис. т сої на місяць. 

propData.content.image
Галина Матвійчук, співвласниця та комерційна директорка «Любарецького соєпереробного заводу»

Зростання ціни на олію не може не радувати переробників, але для невеликих підприємств важливі два продукти, які виробляємо: олія та макуха. Для екстракційних заводів таке питання не стоїть, і коли ціна на олію йде вгору, вони задешево починають продавати продукт переробки — макуху, таким чином обвалюючи ціну на ринку. За таких обставин макуха від малого виробника стає неконкурентоспроможною на ринку, втрачається маржа.

Дестабілізує ринок та впливає на ціни як для виробників сировини, так і переробки постійна загроза блокування кордонів.

Зважаючи на всі зазначені ризики, у компанії «Любарецький соєпереробний завод» виробили стратегію. За словами Галини Матвійчук, насамперед це диверсифікація продажів. Підприємство залишає 70% виробленого продукту на внутрішньому ринку, підтримуючи українського тваринника і водночас захищаючи себе від обставин, коли не зможе експортувати продукцію. 

Крім того, компанія не контрактує великі партії та фіксує ціну на продукцію на 2-3 тижні, таким чином захищаючи себе від ризиків.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua