5 ідей колаборації з логістичною компанією: для стартапів і агровелетнів

16 серпня 2018, 10:05 3170

У питанні колаборації аграрної та логістичної сфер існує один значущий важіль: компанія, яка знайшла надійного логістичного партнера, може сфокусуватися на розвитку свого основного бізнесу, збільшити обсяг продажів і лояльність клієнтів.

Директор департаменту розвитку компанії «Делівері» Катерина Гришина розповіла AgroPortal.ua про 5 ідей колаборації.

1. Відправка зразків і проб. Точне землеробство, без якого практично не існує аграрного виробництва в розвинених країнах світу, починається з аналізу ґрунту і вивчення особливостей поля. Щоб отримати достовірні та об'єктивні дані лабораторного аналізу, потрібно не лише коректно відібрати ґрунтові проби, але й якнайшвидше їх довезти. У цьому випадку передача даної функції на аутсорсинг логістичному оператору є логічною і правильною, з огляду на те, що лабораторії, які проводять аналіз, переважно знаходяться у великих містах — за найбільш затребуваними маршрутами. Тому перевезення зразків буде не лише швидким та безпечним, але й оптимальним за ціною.

2. Підвезення окремих партій. Навіть якщо аграрна компанія утримує власний автопарк, використання його не завжди є доцільним. Наприклад, у ситуаціях, коли необхідно підвезти покупцю/дистрибутору окрему партію товару, витрати на самостійну відправку продукції по Україні можуть значно перевищити дохід із продажу. Аналогічна ситуація може скластися і в періоди зниження покупної спроможності населення, і під час сезонних спадів. Тому у разі необхідності перевезення окремої партії вантажу доречно звернутися до послуг логістичних компаній, в яких із підвищенням ваги перевезення дешевшає вартість 1 кг. Наприклад, в компанії «Делівері» на постійній основі діє палетний прайс та ваговий тариф, що дозволяють економити до 10% на перевезенні важкого вантажу.

3. Розширення присутності в регіонах без відкриття представництв чи відділу продажів. Насправді цей варіант колаборації може бути цікавим як для стартапів, для яких відкриття представництв у нових регіонах не є економічно доцільним, а частіше — є неможливим загалом. Так і для аграрних компаній, що досить давно присутні на ринку і хочуть залучити нових клієнтів у регіоні без значних витрат, перш ніж відкривати тут власне представництво.

Ідеться про зберігання товару клієнта на складських площинах логістичного оператора. Сьогодні подібну послугу надає більшість учасників ринку із єдиною значущою різницею — в ціні. Доступна для клієнтів площа під «Відповідальне зберігання» збільшується пропорційно до площі складських приміщень компанії. До прикладу, представницька мережа «Делівері» нараховує 314 складів, що автоматично робить компанію логістичним оператором із найбільш розгалуженою географією вантажних відділень по Україні. Затребувана послуга «Відповідального зберігання» сьогодні використовується більш ніж 80 бізнес-клієнтами, і кількість їх постійно зростає.

Схема роботи може бути доволі простою. Маючи на меті вийти на новий регіон збуту, аграрій розміщує свою продукцію на складах зберігання логістичного оператора. Із центрального офісу, який може знаходитися в будь-якій точці України, здійснює телефонні продажі й розсилає зразки продукції, використовуючи доставку тієї ж логістичної компанії. Згодом, сформувавши власний ринок збуту, аграрій може перейти на зберігання продукції на власних складах або ж продовжити використовувати площі логістичного оператора.

Що вирішується?
- Скорочуються витрати, пов’язані з утриманням штатних відділів продажів і логістики, а також утриманням власних складських площ.
- Нівелюються ризики, можливі у разі невідповідного аналізу попиту регіону.
- Підвищується швидкість доставки продукції в регіоні.

4. Сезонні пропозиції, що розробляються з огляду на потреби представників галузі, з урахуванням попиту ринку.

Насправді це економічно обґрунтована річ і раціональний вихід із низького сезону. Приміром, наразі «Делівері» випустила обмежену кількість купонів на перевезення агротоварів, добрив, комплектуючих до агротехніки. Купон надає знижку -20% на кожне перевезення до 31 серпня включно. Купони є БЕЗКОШТОВНИМИ. Замовити купони можна за тел.: (067) 215 30 97.

5. Галузеві рішення, що діють на постійній основі. Можна вважати комплексними проектами підтримки однією галуззю іншої. Наприклад, в компанії «Делівері» діє «Автопрайс» і «Будівельний прайс» — системи єдиних тарифів у межах України, коли клієнт сплачує за кількість товару, що надсилається (окремі категорії вантажів), а не за його вагу чи обсяг. Дані рішення розроблялися спеціально для виробників та дистрибуторів авто- і будівельної галузей. Наразі, якщо від аграріїв надійде запит на окреме галузеве рішення, «Делівері» буде готова розробити вигідну систему тарифів для даного сегменту.


Наталія Помянська, AgroPortal.ua