Українські вагони-зерновози можуть дістатися до 4 портів країн Європейського Союзу без переходу на європейську колію.
До такого висновку дійшли експерти консалтингової компанії DB Engineering&Consulting, які визначили кілька маршрутів у Європі, які сумісні з українськими вагонами-хоперами. Про це пише Rail.insider.
Зазначається, що українські вагони-хопери вищі та ширші за європейські. Однак перевантаження на кордоні займає багато часу. Тому питання полягало в тому, до яких портів можна дістатися без перевантаження.
Із 12 вибраних портів чотири були визначені такими, до яких можна дістатися українськими хоперами: німецькі Гамбург і Росток, польський Гданськ та румунська Констанца. Загалом прийнято десять маршрутів. У дослідженні розглядався вантажний вагон типу 19-752.
Водночас такі перевезення неможливі до Італії, Хорватії, Словенії та Чехії. Це означає, що такі порти як Рієка, Трієст або Генуя не є варіантом для українських хоперів як кінцевого пункту призначення.
На наступних кроках необхідно розглянути та вирішити інші питання технічної сумісності з європейськими стандартами, такі як правила безпеки, зниження шуму та сертифікація систем зміни візків (сертифікат ECM), додали в консалтинговій фірмі.
Проте, як пише видання, вагони-хопери можуть вмістити значно більші обсяги сільськогосподарських вантажів, ніж контейнери, які часто для цього викоритовують.
«Вагони-хопери є одним із основних обмежень місткості та швидкості експорту зерна залізницею. За використання хоперів перевантаження поїзда займає 24 години. Але платформи з контейнерами скорочують перевантаження до двох-чотирьох годин на поїзд», — зазначив представник компанії Laude Intermodal Марчін Вітчак.