У нас є маса місць, де відбувається банальна крадіжка державних коштів за допомогою управління державними підприємствами. Може, є сенс почати наповнення бюджету з них? Хочу навести кілька прикладів, де лежать гроші, й де їх потрібно просто підняти.
Підвищення податків в Україні створить не підвищення надходжень до держбюджету, а просто перетікання «білих» грошей у «чорні», якщо не закриті тіньові потоки.
Таку думку висловив голова правління групи Allseeds В’ячеслав Петрище у Facebook.
«На жаль, у нас часто приймаються рішення не дуже виважено. Наприклад, ми можемо піднімати податки скільки завгодно, не закриваючи тіньові схеми. Що за цим стоїть? У наших реаліях це створює більш конкурентне середовище та маржинальність для тіньового бізнесу. Він отримує просто друге дихання», — пояснив він.
В’ячеслав Петрище підкреслив, що для «білого» бізнесу все одно, скільки платити податків — головне, щоб умови були однакові для всіх.
У нас є маса місць, де відбувається банальна крадіжка державних коштів за допомогою управління державними підприємствами. Може, є сенс почати наповнення бюджету з них? Хочу навести кілька прикладів, де лежать гроші, й де їх потрібно просто підняти.
Він зазначив, що зловживання відбуваються на Одеському припортовому заводі (ОПЗ), де ставки на перевалку значно нижчі від ринкових, а різниця осідає в чиїхось кишенях готівкою.
Також варто навести лад, на думку голови правління Allseeds, у користуванні причалами Адміністрації морських портів України.
«Близько 10 років тому вартість цієї послуги чомусь знизили (читай, хтось «лобіював») до 56 центів за тонну перевалки… З такою вартістю ніхто інвестувати у будівництво причалів не буде. Тут є лише один стимул — інвестувати у начальника цих причалів, що доблесно і робиться багатьма так званими операторами. Я вважаю, що ці ставки можуть і мають бути підняті в 5-10 разів. І це сотні мільйонів чи навіть мільярди гривень до бюджету», — пояснив він.
Крім того, днопоглиблювальні роботи, які були проведені АМПУ в різних портах Великої Одеси спеціально для конкретних портових операторів, на думку В’ячеслава Петрище, повинні бути оплачені цим самим портовим оператором у вигляді 100% ставки портових/канальних зборів, а не 50/50 або інших пропорціях на різні спецрахунки тощо.
«АМПУ (держава) сплатила і створила глибоку акваторію, мусить і збори всі собі збирати. Без всяких там «але». Це ж логічно. І це теж сотні мільйонів гривень», — додав він.
«Таким чином, перш ніж піднімати податки, може є сенс для початку навести лад у існуючому господарстві? Зібрати для початку те, що лежить на поверхні та ріже око??? Інакше виглядає так: ми (влада) хочемо і «дертимемо» «білий» бізнес з одного боку, але при цьому самі себе не будемо ні в чому обмежувати, адже нам, хто пише і виконує закони, теж треба за рахунок чогось жити…» — підсумував В’ячеслав Петрище.