Яблучна експортна рокіровка: виробники тестують другий сорт

26 січня 2022, 07:00 1630

Цього сезону українські компанії розпочали поставки яблук другого класу до Об’єднаних Арабських Еміратів, таким чином відкриваючи можливість реалізації такого яблука на світових ринках.

Про це AgroPortal.ua розповів керівник компанії USPA Fruit Володимир Гуржій. 

«Ми уже не перший рік працюємо з арабськими ринками. Так, наша компанія вперше сміливо та відкрито поставила яблуко другого класу, хоча деякі наші експортери постачають його під виглядом 1-го. Різниця у ціні між першим і другим класом значна — $4-5 на одному бушелі (18 кг продукції. — Прим. ред.)», — коментує Володимир Гуржій. 

До ОАЕ компанія тестує поставки яблука сорту Роял Гала 2-го класу. Таке яблуко там вживається експатами, які працюють в ОАЕ.

«Якщо із яблуками 1-го класу все зрозуміло, то 2-ий — це вже трохи суб'єктивно, але ми змогли дійти згоди з покупцями у питаннях якості яблука. А взагалі всі вимоги чітко прописані у стандарті ООН. Перші контейнери прийшли без рекламацій», — засвідчує експортер.

Він переконаний, що пробитись на ринок арабських країн непросто, але варто того. 

Компанія тричі брала участь у виставці Gulfood у Дубаї й уже сформувала репутацію стабільного постачальника. 

«У Дубаї основні продажі відбуваються на «Аль Авірі» — центральному оптовому ринку, який є найбільшим у регіоні. Сьогодні вже складно знайти нових клієнтів, майже всіх знаємо. Нашого яблука там багато. USPA Fruit, на думку основних операторів, є найвідомішим брендом у регіоні. Цього року ми вкотре візьмемо участь у Gulfood», — розповідає Володимир Гуржій.

propData.content.image
Володимир Гуржій, керівник компанії USPA Fruit

«Системна робота на виставках, зокрема у ОАЕ, допомогає сформувати імідж країни і бренд України серед світової спільноти. Те, що Україна відкрила свій стенд на EXPO-2020, — теж дуже важливо, оскільки раніше потрібно було багато розповідати, хто ми і звідки. А тепер стало легше сформувати пропозицію та вивчити тренди, побачити попит — як і що можна продавати». 

«І у світі, й у ОАЕ зокрема, є попит на якісне яблуко, є інтерес до нього, але конкуренція дуже висока — доводиться відрізнятися, а це коштує грошей, хоч це класика маркетингу. Усі постачальники якісного яблука є нашими конкурентами. Якщо говорити про ціновий формат, то ми найбільше на сьогодні конкуруємо з Туреччиною, Сербією, Польщею. Динамічно розвивається Іран, і скоро нам буде складніше з ним конкурувати: низька ціна, динаміка розвитку самої галузі та експансії на міжнародні ринки. З настанням весни конкуруємо і з ПАР», — ділиться спостереженнями Володимир Гуржій.

Серед уподобань покупців є 5 основних сортів — Роял Гала, Гренні, Голден, Ред Делішес, Фуджі. Решта є менш популярними у імпортерів, тож їх не так вигідно продавати.

Що стосується планів на поточний рік та розширення збуту, то очільник USPA Fruit планує збільшити постачання яблук до сусідньої Білорусі, у якій є певний дефіцит яблука, що потенційно можуть використати на свою користь українські експортери.  

«Білорусь є імпортером яблука. З 1 січня 2022 року існує заборона на ввезення певного списку товарів з ЄС, у т.ч. яблука з Польщі. Для нас це можливість росту. Очікую, що ми значно укрупнимось у Білорусі та займемо лідируючі позиції за результатами сезону 2021-2022. Ми там працюємо безпосередньо з торговельними мережами», — зазначає Володимир Гуржій.


Ірина Озтурук, AgroPortal.ua