Думка: Український виноград зможе конкурувати з імпортним за 3-5 років

20 серпня 2019, 13:05 2751

Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP) перейшов до другого етапу реалізації, який передбачає акцент на вигідний збут продукції, побудову сучасного інноваційного бізнесу.

Про це AgroPortal.ua розказав менеджер технічної команди  UHBDP Володимир Терновський в ході виставки-конференції «Золоте гроно України 2019», яка прошла у Запоріжжі 17-18 серпня.

«На початках, з 2008-го року проект технічної допомоги сприяв українським плодоовочівникам, які хотіли вдосконалити технології вирощування, зробити стрибок в урожайності. Підтримкою скористалися понад 7,5 тисяч клієнтів. Тепер, проект перейшов на модель «Фермер-лідер» або навіть «Фірма-лідер». Наше завдання: допомогти агровиробникам підвищити свій професійний рівень і потім підтягувати за собою інших», — сказав він.

Учасники першого проекту, котрі прийшли у галузь новачками, тепер дають професійні інтерв«ю і виступають спікерами з технологічних питань. Загалом на нинішньому етапі UHBDP планує залучити до проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва до 44 тисяч українських аграріїв.

«Золоте гроно 2019» також продемонструвало дуже модну тенденцію, коли виноградарі роблять зі свого хоббі справжній професійний бізнес. Особливо це характерно для молодих підприємців. Вони представили на виставці не тільки гарні грона вирощеного винограду, але й, приміром, вина, які вчаться професійно реалізувати.

Професійне журі «Золотого грона» традиційно визначало і урочисто нагороджувало переможців у кількох номінаціях рейтингу «Диво-виноград» (За величиною та нарядністю грона серед різних сортів винограду, За смаковими якостями, Кращий зразок технічного винограду, безнасіннєвого винограду, Найважче гроно). Гроно «Кишмиш Геліодор» вагою 5,5 кг, яке виростив Дмитро Ткаченко з міста Покрова Запорізької області, визнано «Кращим зразком винограду за величиною та красою грона».

Досвідчені сомельє визначили переможців конкурсу  «Винограй», де у двох номінаціях — «Рожеве вино» і «Міцні напої» переміг знаний виноградар Єгор Чувинський.  У категоріях «Біле вино» перемога дісталася Олені Гессель, «Лікерні напої» — підприємцю Миколі Львову.

«Захоплення виноградними експериментами, випробування нових сортів, адаптованих до змін клімату, звісно, триватиме й надалі, — говорить Володимир Терновський. — Але водночас ми будемо сприяти кращій організації виноградного бізнесу, який акцентується на чіткому розрахунку собівартості продукції, ефективних технологіях вирощування та збуту найбільш очікуваних споживачем сортів. Велику увагу також приділятимемо розвитку професійних зв«язків у галузі, кооперації».

Спеціаліст прогнозує, що за такого підходу упродовж наступних 3-5 років вітчизняна  продукція зможе впевнено конкурувати з імпортом на ринку України.


Ірина Садова, AgroPortal.ua