Про це повідомив AgroPortal.ua генеральний директор Української аграрної конфедерації Павло Коваль під час Олійно-жирової конференції, організованої компанією «ПроАгро».
«Вже тривалий час дискутуємо щодо закриття малих станцій, ми категорично проти цього. Сьогодні закрити станцію з точки зору соціально-економічних аспектів розвитку регіону, це значить відрізати від життя цілий адміністративний район. Для аграріїв же закриття станцій ускладнить своєчасне виконання операцій і значно здорожчить собівартість продукції», — пояснює Павло Коваль.
За його словами, профільними асоціаціями і представниками аграрного бізнесу вже сформована низка вимог до ПАТ «Укрзалізниця» — не закривати вантажні станції, розподіляти вагони під завантаження рівноцінно заявкам по заявленим обсягам зерна, а не лише акцентувати увагу на пророблених маршрутах, а також допустити приватну тягу до роботи на коліях «Укрзалізниці».
«Інвестори вже готові вкладати кошти в локомотиви, але потрібно законодавчо врегулювати момент, аби мати можливість ставити локомотиви не лише на маневрові, під»їздні шляхи, а й на магістральні«, — уточнює Павло Коваль.
Він також відмітив, що Українська аграрна конфедерація ініціює внесення до програми часткової компенсації вартості с/г техніки вітчизняні зерновози.
«Наше рішення зумовлене тим, що фінансування програми часткової компенсації вартості с/г техніки збільшено до 1,4 млрд грн. Пропонуємо таким чином стимулювати вітчизняне виробництво зерновозів, оскільки 30% зерновозів парку «Укрзалізниці» вже понад 30 років», — зазначає Павло Коваль.
Він ще раз наголосив, що в результаті такої роботи ПАТ «Укрзалізниця», аграрії не лише порушують організаційні логістичні зобов'язання перед партнерами, але ще й несуть економічні втрати за простої в портах.
Для довідки: відповідно до рішень, прийнятих правлінням «Укрзалізниці», для вагона-зерновоза діюча ставка в розмірі 855,6 грн на добу (з ПДВ) підвищується у листопаді до 1266 грн на добу (з ПДВ).
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua