Про це під час 3-го щорічного Українського форуму агробізнесу сказав заступник міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Тарас Висоцький.
Серед основних проблем він виділяє дефіцит локомотивів та недостатній розвиток залізничної інфраструктури.
«Сьогодні вагони перестали бути вузьким місцем. Їх налічується 27 тис. при реальній потребі 20 тис. Якщо використовувати хопери за призначенням, а не для тимчасового зберігання зерна чи інших цілей, цього абсолютно достатньо», — вважає Висоцький.
Натомість локомотивів фізично мало, і «Укрзалізниця» не має можливостей швидко збільшити їхню кількість. «Щоб системно вирішити питання з локомотивами, необхідно прийняти законопроєкт щодо приватної тяги», — додає Висоцький.
Поки що виходом є формування маршрутів та більш рівномірний розподіл тяги протягом року. Адже традиційно протягом першого півріччя попит на локомотиви в рази перевищує наявність, а у другому півріччі попит дуже падає.
«Ще одне вузьке місце — це під'їздні колії та портова інфраструктура там, де власником є не приватний інвестор, а держава. Цю ситуацію дещо вирішить законопроєкт про концесію. Сподіваємося, що приватний сектор активно включиться і допоможе», — говорить заступник міністра.
Він додає, що Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства та Міністерство інфраструктури, та й сама «Укрзалізниця» чітко розуміють проблематику і працюють задля вирішення нагальних проблем.
«Бажання є. Складність у тому, що це потребуватиме часу і багато коштів. Проте я впевнений, що протягом півроку необхідні законодавчі ініціативи будуть прийняті, і ми адаптуємо правила гри до вимог сучасного бізнесу. Далі — спільна робота держави і приватного сектору з переналаштування бізнес-процесів», — підсумував Висоцький.
Наталія Рекуненко, AgroPortal.ua