Україна, як один з основних постачальників органічної продукції в ЄС, повинна стежити за появою нових ринків, які стрімко розвиваються в цьому напрямі.

Таку думку висловила радник директора Офісу з розвитку підприємництва та експорту Ольга Гвоздьова.

«Доступність органічної харчової продукції досі залежить від готовності споживачів платити більше. Найбільше відрізняється ціна на звичайне і органічне м'ясо, маленький відповідний показник мають дитяче харчування і молочні продукти. Однак різниця в ціні залежить не тільки від категорії, а й від країни. На зрілих ринках вона менш виражена через високу конкуренцію та значну частку private label», — зазначає вона.

За словами експерта, споживання органічної продукції найбільш розвинене в країнах з високим доходом громадян. Наприклад, у Данії, де витрати на органічну продукцію на душу населення найвищі в світі, уряд підтримує місцеве органічне виробництво, тому ціни на неї відносно невисокі. Більшості країн, що розвиваються, притаманний низький рівень зрілості органічного ринку і значна різниця в ціні між органічною та звичайною продукцією.

«Зрілі ринки, такі як США, Франція, Німеччина та Великобританія, мають привабливі розміри, але не демонструють високу динаміку зростання на наступні роки. За даними Euromonitor International, близько 20% споживачів у цих країнах стверджують, що купують органічну продукцію. При цьому частка private label на органічному ринку сягає 32% в країнах Європи і 13% — в США.

Зате в Китаї, де рівень поширення органічної продукції невисокий, за даними прогнозів, темпи зростання ринку будуть двозначними. А Туреччина через ефект низької бази має щорічне зростання органічного роздрібного ринку на рівні більше 20%, при цьому оживляючим фактором є зростання середнього класу, а стримуючим — збільшення частки дискаунтерів (магазинів низьких цін)», — уточнює Гвоздьова.

Вона підкреслила, що через пандемію зросли продажі онлайн, в тому числі й органічної харчової продукції. Такий формат має свої переваги для споживачів — якомога більше дізнатися про продукт, перш ніж купити його, а також оформити підписку на доставку органічної продукції. Ці тренди спонукають виробників шукати партнерство з мережами, які активно працюють зі споживачем в онлайн-форматі.

На думку експерта, з ослабленням карантинних обмежень клієнти будуть повертатися в кафе і ресторани, тому виробникам варто розглянути і можливість колаборації з цими закладами, щоб включити в меню органічні інгредієнти і донести цю інформацію до споживачів.

«Україна вже входить до переліку основних постачальників органічної продукції до ЄС. Однак попит у розвинених країнах зростає і буде зростати більшими темпами, ніж їхні власні виробничі потужності. Це створює можливості для збільшення обсягів експорту української продукції. Для виходу на міжнародні ринки українські компанії повинні відслідковувати сучасні тренди і використовувати різні майданчики для пошуку зарубіжних партнерів», — підсумувала Ольга Гвоздьова.


AgroPortal.ua за матеріалами НВ.