Якщо до початку війни ми активно говорили про сталий розвиток та імплементацію ESG-принципів у діяльність компанії МХП, то в умовах впливу дестабілізуючих подій сьогодення ключовим завданням напряму корпоративної соціальної відповідальності стає забезпечення соціальної стійкості як базису для поступового відновлення розвиткових соціальних програм та проєктів.
Соціальна стійкість — це формування спроможності певної системи, як групи людей, які проживають на певній території, спільноти, громади, компанії передбачати та реагувати на ризики, надзвичайні події, обмежувати та справлятися з їхніми наслідками, відновлюватися, адаптуватися, реорганізовуватися, вчитися, й у підсумку розвиватися на основі досвіду, отриманого в результаті впливу дестабілізуючих подій.
Для МХП головною цінністю є людина та її благополуччя. Звідси й вислів «MHP (англ. — МХП) — Many Happy People», що означає «багато щасливих людей». Саме це обумовлює місію, інші цінності компанії, принципи ведення бізнесу компанії, а також підкреслює стратегічну роль МХП для держави з погляду визначального впливу на продовольчу безпеку держави. Чітко усвідомлюючи це й попри воєнні дії, компанія МХП ні на секунду не зупинила свою діяльність, забезпечивши стабільність виробничих процесів.
Це дозволило в перший місяць війни забезпечити продуктами харчування в якості благодійної допомоги громадян у більш ніж 10-ти областях України. Серед них військові, медики, внутрішньо переміщені особи, а також ті українці, що не змогли з різних причин полишити свої домівки на територіях, де безпосередньо проводилися бойові дії. У контексті забезпечення соціальної стійкості — це фактично задоволення фізіологічних потреб, тобто перший базовий рівень піраміди Маслоу. Станом на сьогодні вже можемо говорити про передані 12,8 тис. т благодійної продукції виробництва МХП на суму більш ніж 740 млн грн.
Наступний — другий рівень досягнення соціальної стійкості — це стан безпеки. Ми активно займалися релокацією своїх працівників та їхніх сімей, допомогали знайти прихисток тим громадян, які втратили свої домівки. Силами фахівців компанії МХП та БФ «МХП-Громаді», наших волонтерів завозилася й розповсюджувалася міжнародна гуманітарна допомога відповідно до нагальних потреб того періоду. Нам вдалося допомогти із продуктами харчування понад 300 тис. внутрішньо переміщених осіб, понад 10 тис. дітей забезпечено дитячим харчуванням.
Однозначно можу сказати, що ми всіх об'єднали єдиною метою — працювати заради перемоги.
На сучасному етапі в більшості областей України діяльність КСВ МХП спрямована на забезпечення реалізації соціальних потреб: розвиток мікропідприємництва, втілення гуманітарних ініціатив у громадах, соціалізацію внутрішньо переміщених осіб.
Першим в Україні благодійний фонд «МХП-Громаді» організував конкурс бізнес-ідей «Роби своє», у межах якого підтримано 62 проєкти на загальну суму 6 млн грн.
Напередодні початку освітньо-навчального періоду нами облаштовано укриття в майже 70 освітніх закладах 13 областей України.
За ініціативи Офісу Президента України та Держкіно ми трансформували минулорічний спільний проєкт БФ «МХП-Громаді» та Асоціації «Дивись українське», й з 6 серпня до 15 вересня вже відбулося більше 110 кінопоказів Національного туру «Кіно заради перемоги» в 11 областях України. Метою проєкту «Кіно заради перемоги» стала підтримка морально-патріотичного духу українців у спільній боротьбі проти російського загарбника на культурному фронті.
Досягнення стану соціальної стійкості сформує належні передумови еволюційного переходу до імплементації принципів сталого розвитку в діяльність напряму КСВ МХП. Іншими словами, лише досягнувши фундаментальних основ — цілей соціальної стійкості як бізнесу, так і окремої громади та держави в цілому, можна переходити до забезпечення позитивної динаміки соціально-економічного розвитку, що в свою чергу передбачає значно ширше коло соціальних ініціатив та заходів на рівні компанії, у т.ч. з метою переходу до завдань екологічної й управлінської стійкості бізнесу МХП крізь призму інноваційних розвиткових рішень.
Сталий розвиток — це економічний розвиток компанії, який забезпечує задоволення потреб суспільства в сучасних умовах у такий спосіб, що не обмежує можливості економічного розвитку такої компанії та забезпечує задоволення зростаючих потреб майбутніх поколінь.
Наразі на рівні Департаменту КСВ МХП передбачається створення центрів експертиз із залученням як внутрішніх, так і зовнішніх експертів з метою долучення їх до розробки програм регіонального розвитку, реалізації інфраструктурних проєктів та заходів відновлення громад, екологічних проєктів та заходів з енергоефективності, реабілітації військовослужбовців та постраждалих осіб, розвиток сфери креативних індустрій та поглиблення культурних цінностей українців тощо. Останнє є надважливим чинником особистісного розвитку громадян України, інструментом синхронізації українського суспільства навіть ефективнішим, аніж закон. До речі, держави із розвиненими економіками демонструють високий рівень розвитку культурних цінностей.
Тому ми відновили проєкт реконструкції Музею просто неба в Пирогові. Вже прийняли рішення щодо продовження проєкту «Кіно заради перемоги». Готуємо й інші проєкти з метою популяризації української культури та мистецтва.
Ми щодня демонструємо українському суспільству, що МХП завжди поруч! За допомоги БФ «МХП-Громаді» ми тримаємо «руку на пульсі», допомагаємо, підтримуємо, відбудовуємо. Разом наближаємо Перемогу!
Павло Мороз, керівник департаменту корпоративної соціальної відповідальності компанії МХП
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.