7 наслідків введення вагового контролю для зерновиків

15 серпня 2016, 07:10 4538

Одним з ключових моментів, який вплинув на розвиток зернової логістики в Україні, стало посилення габаритно-вагового контролю на автомобільних дорогах країни.

Таку думку висловив заступник директора з логістики ТОВ «Дельта Вілмар СНД» Валерій Ткачов.

Зокрема, заборонено рух по дорогах загального користування автомобілям з масою понад 40 т і навантаженням на осі автомобіля: одна вісь — не більше 11 т, здвоєні осі — не більше 16 т і строєні осі — 22 т. Іншими словами, зазначає Валерій Ткачов, якщо раніше одна автомашина перевозила в порт або на маслоекстраційний завод близько 40 т зерна (при цьому загальна вага автопоїзда становила близько 60 т), то після введення жорсткого контролю за габаритно-ваговими параметрами автомашин на дорогах України дозволена вага вантажу для перевезення стала 20-25 т.

«Я особисто повністю підтримую ініціативу уряду взяти під контроль це питання, тому що на ремонт автомобільних доріг щорічно витрачаються колосальні кошти платників податків України, при цьому дороги знаходяться в жахливому стані. Але справедливо буде сказати, що в цей момент повноцінний габаритно-ваговий контроль (ГВК) діє тільки в південних областях України, і тому підприємства, що знаходяться в цих галузях, тимчасово потрапили в дискримінаційні умови порівняно з підприємствами центру і сходу України», — звертає увагу заступник директора з логістики «Дельта Вілмар СНД».

На його погляд, справедливим рішенням буде якнайшвидше впровадження ГВК по всій території України для зняття цього перекосу. «Уряд України в цьому напрямку працює, пости габаритно-вагового контролю поступово з'являються і в інших областях», — додав він.

«N. B.!» Золоті гори логістики, або як українським аграріям не втрачати по $20 на тонні

Також Валерій Ткачов озвучив зміни, які можуть чекати ринок внаслідок посилення вагового контролю.

Серед них:

1. Зменшення питомої ваги автотранспорту при транспортуванні зерна в порти України (зниження на 3-5%; раніше автотранспортом перевозилося близько 20-25% всього обсягу зерна);

2. Істотне збільшення навантаження при транспортуванні зернових вантажів на ж/д транспорті; і тут дуже важливо, наскільки «УЗ» буде готова перевозити додаткові обсяги зерна з урахуванням наявності всього близько 10-11 тис. зерновозів;

3. Перевезення зернових вантажів річками Дніпро і Південний Буг отримає додатковий економічний імпульс;

4. Зростання логістичних витрат в експортній вартості зерна; вже зараз логістичні витрати у вартості українського зерна значно вище, ніж у інших експортерів зерна в світі.

5. Зростання потреби на ринку в зерновозах-напівпричепах; раніше активно використовувалися автомашини зчіпки (авто + причіп); з введенням ГВК немає необхідності перевозити 20-25 т вантажу зчіпками;

6. Загальний дефіцит автотранспорту; для перевезення врожаю зерна знадобиться в 2 рази більше спеціалізованого транспорту або різке збільшення оборотності автотранспорту;

7. Перед автоперевізниками гостро постане питання переобладнання автотранспорту для зниження його ваги, що потребує додаткових капіталовкладень з боку автопідприємств.


AgroPortal.ua за матеріалами «АПК-Інформ»