І українська аграрна галузь в цій царині не пасе задніх. IT-інструменти — чи то сайти, чи то мобільні додатки та сервіси — дедалі глибше інтегруються в повсякденне життя агробізнесу.
Мобільні — вперед!
Без смартфона, планшета важко уявити сучасну людину. Доступ до потрібної інформації в будь-якій точці світу докорінно впливає на швидкість прийняття рішення. З кожним роком кількість користувачів мобільного світу невпинно зростає, а з 2015 року частка пошукових запитів у Google, зроблених із мобільного, вперше за всю історію Інтернету перевищила кількість пошукових запитів з десктопу. І це зростання дедалі більшатиме.
Україна — також у цьому тренді. За даними Google Ukraine, майже 40% трафіку в нашій країні сьогодні надходить з мобільних пристроїв. Темпи зростання свідчать, що за півтора-два роки кількість мобільного трафіка суттєво перевищить 50%. За прогнозами GlobalWebindex, остаточно мобайл переможе у 2018 році.
Виклики для бізнесу
Бізнесу тепер замало просто бути представленими в мережі, сайт має бути зручним в першу чергу на мобільному пристрої (підхід Mobile First). Чи, ще краще, навіть мати офф-лайн «версію» у вигляді мобільного додатку. Інакше бізнес ризикує втратити до чверті потенційних клієнтів. Адже зараз сайт — це не стільки цифрова вітрина чи візитівка, наразі це потужний маркетинговий та комунікаційний інструмент для бізнесу.
Мобільні сайти vs Додатки для смартфонів
Аграрний бізнес містить високі ризики, більшість робіт сезонні, тому швидке реагування на виклики — необхідна умова, щоби рік був врожайним.
Мобільна версія сайту має певні недоліки: непередбачуване відображення на різних пристроях та в різних браузерах (що впливає на зручність користування), на сигнал впливають погодні умови та ландшафт. А в українських реаліях ще додаються якість зв’язку та нерівномірне 3G-покриття. Про це, як ніхто, знають пересічні аграрії, які далеко не завжди можуть безперешкодно використовувати в роботі переваги своїх ґаджетів.
Миттєвий доступ до потрібної інформації, швидка комунікація з постачальниками та коротке логістичне плече зроблять будь-якого аграрія вашим найлояльнішим клієнтом.
Тому є сенс зосередитись на створенні саме мобільного додатку, адже він має всі переваги мобільного сайту, але при цьому не залежить від Інтернету, ландшафту чи погодних умов.
Зокрема, приклади корисних мобільних додатків вже існують у галузі: додатки для підбору ЗЗР, додатки для визначення хворіб та шкідників або сервіс з підбору форсунок та тиску для механізмів внесення тих самих ЗЗР.
Окремо треба додати, що у випадку з мобільним додатком маємо виняткову унікальність кожного користувача (обліковий запис в iOS або Android та безпосередньо пристрій дають унікальну пару). Це робить дані більш цінними (порівняно з веб) для маркетологів.
Підсумки
Отже, переваги мобільного додатку перед десктопною та мобільною
версіями сайту наступні.
1. Швидкість. Миттєвий доступ до потрібної інформації навіть в офф-лайн, «в полі»;
2. Передбачуваність. Дизайн та зручність використання незалежно від пристроїв та браузерів. Потенційний клієнт побачить саме те, що заплановано для «ключової дії».
3. Інтерактивність. Максимальне використання апаратного функціоналу смартфону, а саме: дзвінок в один дотик, фотокамера, геолокація.
4. Унікальність користувача. Кожен користувач — це унікальне поєднання його облікового запису та пристрою.
5. Лояльність клієнта. Довідка щодо номенклатури товарів, можливість швидкої комунікації, коротке логістичне плече в гарячу пору — це запорука максимальної лояльності до вашого бренду.
У цілому, мобільні додатки вдало поєднують переваги формату «завжди під рукою» з швидкістю доступу до потрібної інформації. І аграрій може зосередитись на більш нагальних питаннях, не витрачаючи свій дорогоцінний в теплу пору року час.
Детальніше про це — у наступних блогах.
Дмитро Майборода, засновник та CEO компанії MobiMill
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.