Існує думка, що за стрімкого розвитку бізнес-сегменту економіки бути вузькопрофільним фахівцем вкрай невигідно. Це в корені неправильне твердження. Чим вужча спеціалізація компанії або людини, тим вище професіоналізм і глибше знання. Якщо деякі супутні види діяльності видаються компанії обтяжливими по грошах або з яких-небудь інших витрат, на допомогу приходить аутсорсинг.
Слово «аутсорсинг» англійського походження, походить від злиття двох слів: out «зовнішній» і source «джерело». Таким чином, аутсорсинг — це, кажучи простими словами, процес передачі компанією частини виробничих або бізнес-процесів іншій компанії, яка є експертом у цій галузі. Делегуючи процеси, що не відносяться до основного виробництва, але є стратегічно важливими для аутсорсера (компанії, що бере «чужі» функції на себе), компанія здійснює взаємовигідний обмін.
Варто розрізняти поняття разової підтримки і аутсорсингу. Разова підтримка має епізодичний характер, а з компанією-аутсорсером укладається договір на надання аутсорсингових послуг на певний інтервал часу.
Прабатьком виробничого аутсорсингу можна назвати Генрі Форда. Він одним із перших зрозумів, що жодна фірма не може бути самодостатньою. Глава автомобільної компанії прагнув особисто контролювати всі етапи виробництва, але незабаром він зіткнувся з непомірними витратами на обслуговування всіх напрямів діяльності компанії. Тоді він і звернувся за допомогою до незалежних компаній, які взяли на себе частину завдань. Зараз компанія Ford самостійно виробляє тільки 30% комплектуючих, інше виробництво передано на аутсорсинг.
Інший гігант не з чуток знає про переваги аутсорсингу — компанія ІКЕА. Власного виробництва ІКЕА практично не має, натомість вона співпрацює з 2500 постачальниками, перевіреними роками. Логістичні функції ІКЕА також делеговані сторонній компанії. Виходить, що ІКЕА спрямовує всі свої ресурси на організацію роздрібного бізнесу, а решта послуг і бізнес-інфраструктура винесені на аутсорсинг.
Підштовхує компанії вдатися до аутсорсингу перш за все небажання витрачати дорогоцінний час на напрями, що супроводжують основну діяльність: програмне забезпечення, бухгалтерію, технічне обслуговування.
Аутсорсинг дозволяє довірити ведення цих напрямів професіоналам, а всі сили зосередити на вирішенні основних стратегічних і виробничих завдань.
При передачі допоміжних бізнес-процесів аутсорсинговій компанії для оцінки і контролю ефективності застосовують узгоджені показники. Правильно підібрані метрики підвищують якість взаємодії між компаніями.
Аутсорсинг дозволяє компаніям фокусуватися на головному. Диверсифікація — розширити сферу діяльності організації або асортименту продукції.
Серед переваг:
Недоліки аутсорсингу:
Оскільки моя спеціалізація — аутсорсинг бухгалтерських послуг, то доречним буде навести порівняння для компаній у разі, якщо бухгалтерський облік ведеться штатним працівником, якщо бухгалтером, що «приходить», та якщо бухгалтерською компанією.
Штатний працівник:
Бухгалтер, що приходить:
Бухгалтерська компанія:
З наведеного вище, бухгалтерська компанія має суттєві переваги порівняно зі штатним працівником та бухгалтером, що «приходить».
Під час поїздок до США, здебільшого на невеликі агрокомпанії, моє запитання до фермерів було незмінним: «Хто вам веде бухгалтерський облік?». І відповідь теж була однаковою та очікуваною: «Бухгалтерська компанія». Теж саме спостерігалось у країнах Європи. Більше того, у аграріїв США — велика довіра до бухгалтерських компаній. У мене, як у власниці бухгалтерського бізнесу, велика мрія, щоб наші аграрії мали б таку ж довіру до аутсорсингу бухгалтерських послуг.
Аліна Козубович, власниця бухгалтерської компанії «Агрооблік», яка спеціалізується на веденні бухгалтерського обліку в агробізнесі (сайт компанії)
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.