Цього року основною темою MilkyForum 2023 було: «Як вижити переробному бізнесу під час війни та закласти підвалини для подальшого розвитку?». Це питання турбує переважну більшість підприємців сирної галузі України.
Варто відмітити, що один із секретів успіху полягає у розвитку унікальності окремих сирних бізнесів.
6 основних елементів для формування впізнаваності бізнесу
- Місія та візія. Кожен бізнес орієнтований на позитивний фінансовий результат — прибуток. А щоб виділятися, потрібно мислити більш глобально. Для цього важливо сформулювати місію та візію діяльності підприємства. Вища ціль веде до більших успіхів.
- Авторство. Створення абсолютно нових продуктів чи удосконалення тих, що існують. Експерименти зі смаками, формами, поєднаннями рано чи пізно приведуть до результату: сиру, що буде виділятися з усього розмаїття молочних продуктів.
- Професіоналізм. Відповідальне ставлення до кожного етапу сироваріння, робота з експертами, постійне навчання та вдосконалення, любов до своєї справи вирізняють професіонала від любителя.
- Бренди та символи. Це те, з чим споживач асоціює ваш продукт. Впізнаваність бренду зекономить майбутні витрати на маркетинг. А зрозумілі символи, за якими стоїть невеличка історія, допоможуть перетворити споживача на амбасадора. Важливо приділяти цьому увагу.
- Унікальний опис продукту. Словосполученням на кшталт «ніжний та вершковий смак сиру» вже нікого не здивуєш, воно не запам’ятовується. Подбайте про те, щоб кожен сир розповідав свою історію: через смак, особливості виготовлення чи навіть долю тварини, яка потрапила на ферму. Зацікавлений споживач на крок ближче до покупки, ніж байдужий.
- Спілкування зі споживачем. Соцмережі, івенти, прямі ефіри, навчання, лекції, ярмарки — використовуйте всі канали спілкування зі споживачами. Показати, що бренд унікальний, важливо, але ще важливіше — транслювати лояльність до клієнта, тоді він повертатиметься до вас не раз.
Використовуйте ці елементи як орієнтири для розвитку бізнесу. Повертайтеся до них час від часу, щоб звірити, чи ви не зійшли зі шляху, і коригуйте діяльність.
Підприємництво в Україні під час війни має бути гнучким і водночас стійким, з побудованою стратегією і продуманою до деталей тактикою, з унікальними бізнесами та міцною спільнотою. Досягти такого результату можна, окрім іншого, завдяки представленню своєї продукції на міжнародних подіях.
Конкурс World Cheese Awards 2023 — одна з таких можливостей. У ньому беруть участь виробники та ритейлери з усього світу, тож у кожного є шанс прославити свій унікальний продукт за кордоном, обмінятися досвідом з іншими виробниками та знайти контакти для завоювання нових ринків збуту. До речі, Україна бере участь у конкурсі лише другий рік, тож мало хто оминає увагою нову продукцію з країни сміливих підприємців.
Наталія Кагадій, директорка департаменту ProCheese від Ardis Group
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.