Останніми роками в Україні спостерігається якщо не бум, то як мінімум непоганий розвиток сільського зеленого туризму. Відкриваються нові садиби, розробляються туристичні маршрути, територіальні громади приймають стратегії свого розвитку і майже всі вписують туди розвиток туризму. Досить модним явищем є так званий дауншифтинг, тобто певне переселення міської молоді в села. 

Сільська зелена садиба насамперед асоціюється з основною послугою — нічлігом. Часто цю послугу супроводжує харчування. Але чи можна обмежитись лише цими двома послугами? Абсолютно ні, адже можна запропонувати туристу додаткові опції в садибі та підняти «середній чек» мінімум у 2-3 рази.

Перше, що би я радив зробити усім власникам садиб, — проаналізувати потенційні цільові групи туристів. Тобто зробити певну категоризацію груп туристів, визначити їхні типові потреби і подумати, як їх задовільнити.

Ось приблизний перелік різних цільових груп:

Не буду аналізувати кожну з груп, але якщо до вас часто заїжджають школярі, то їм потрібно запропонувати недорогу сувенірну продукцію (батьки завжди дадуть гроші на сувеніри), тоді як компанії друзів або туристів похилого віку неодмінно «зайде» дегустація локальних смаколиків і алкоголю.

Що можна запропонувати туристам?

Очікування заселення. Ще до того, як турист формально став вашим клієнтом і оселився в садибі, можна йому запропонувати ряд послуг:

Проведення часу:

Харчування. Спочатку декілька фактів про харчування в туризмі:

Отже, які види послуг із харчування можна запропонувати:

Продажі в садибі:

Сергій Толстіхін, експерт з розвитку туризму в громадах, власник садиби «Дім мандрівника»

Як розробити цікавий туристичний маршрут і залучити до нього туристів Як розробити цікавий туристичний маршрут і залучити до нього туристів Туристичний маршрут може бути одним із основних елементів якісної туристичної пропозиції громади.
Як громадам почати заробляти на гостинності Як громадам почати заробляти на гостинності Уже декілька років працюючи над розвитком громади, водночас активно мандруючи Україною і Європою як веломандрівник, помічаю в Україні таку проблему — в нас майже відсутній сегмент туристичного ринку, який називають «сільський зелений туризм».

Мультимедіа