Про це розповів директор аналітичного агентства «Інфагро» Василь Вінтоняк.
«Зменшення експорту в серпні пов'язано насамперед зі значним скороченням пропозиції сировини від населення, з якої більшість підприємств виробляє експортно-орієнтовані сухе молоко, казеїн або сирні продукти в парі з вершковим маслом. Виробництво цих продуктів скоротилося, крім того, ціни внутрішнього ринку істотно зросли. Це в основному стосується сировинних позицій, і багато переробників роблять стратегічні запаси, розуміючи, що свіжої сировини в міжсезоння 21/22 рр. буде не вистачати», — пояснює він.
Значно зменшилися також обсяги експорту сирного продукту, молочних консервів і навіть казеїну, експортні ціни на який рекордно високі за останні 8 років, констатує експерт.
На його думку, в осінні місяці зовнішні продажі будуть ще скромнішими.
«Паралельно з падінням експорту відбувається ще більш істотне збільшення імпорту. Якщо до стабільного зростання закупівель сиру або свіжих молокопродуктів, як це не прикро, всі вже звикли, то зараз істотно зріс інтерес до придбання сировинних позицій — масла, сухого молока і навіть сироватки», — зазначає Вінтоняк, уточнюючи, що завбачливі імпортери закуповують товар або на перспективу, розуміючи, що потім через брак сировини вони будуть занадто дорогими, або ж уже зараз імпортні товари для споживачів коштують дешевше, ніж вітчизняні.
Експерт підкреслює, що сухе молоко і сироватку досить вигідно було купувати тільки у білорусів, а ось вершкове масло, незважаючи на існуюче на даний товар ввізне мито, заходить на наш ринок в основному європейське. Восени імпорт цих сировинних позицій також буде рости, хоча темпи зростання можуть сповільнитися, оскільки на світових ринках вони дорожчають.
«З огляду на таку негативну статистику, багато учасників ринку будуть кричати: «Караул, рятуйте галузь!». Але це і є ринок. І в сформованих в Україні умовах шляхів виходу з ситуації небагато. Краще вже купувати сировину за кордоном, ніж спостерігати, як збільшується імпорт готової продукції — сиру або свіжих молокопродуктів, або погоджуватися на постійне, істотне і не завжди обґрунтоване збільшення цін на молоко сільгоспвиробниками», — підсумував Вінтоняк.
AgroPortal.ua за матеріалами «Інфагро»