В жовтні «Укрзалізниця» нараховувала 59 станцій, на яких відправники могли формувати та відправляти відправницькі маршрути (54 вагони однією партією). Інформація про кількість маршрутних станцій була опублікована в АС Месплан УЗ без прив’язки до елеваторів.
Маючи дані маршрутних станцій, було складено список елеваторів, які можуть формувати відправницькі маршрути за 24 або 48 годин.
В результаті аналізу кожної станції зі списку було встановлено, що по деяким станціям знаходяться декілька елеваторів, які спроможні формувати відправницькі маршрути за 24 або 48 годин.
Наприклад, ст. Кролевець. По даній станції знаходяться елеваторні підприємства:
З перелічених підприємств формувати відправницькі маршрути за 24 години можуть ТОВ «Кролевецький елеватор» та ТОВ «Кролевецький комбікормовий завод».
Маршрутна станція ще не завжди маршрутний елеватор, по деяким станціям 2-3 елеватори формують відправницький маршрут (якщо один відправник). Деякі елеватори, які формують відправницькі маршрути, взагалі не мають залізничної колії. Приклад: ст. Красне, завантаження вагонів відбувається на місцях загального користування, елеваторне підприємство, яке вантажить вагони, знаходиться від станції за 24,4 км. Зерно довозиться до станції автомобілями, де через навантажувач «Ковчег» завантажується в вагони, дане підприємство формує відправницькі маршрути.
Деякі елеватори, які можуть вантажити 54 вагони за 24 або 48 годин, не включені до переліку маршрутних станцій через неможливість ПАТ «Укрзалізниця» забезпечити вивезення 54-х вагонів за один раз зі станції відправлення до опорної станції. Приклад: ст. Ланівці, елеватор ТОВ «КЛОВ» (АТК).
Маючи список елеваторів, які можуть формувати відправницькі маршрути, за допомогою відкритих джерел, буде проаналізовано та складено список власників даних підприємств, на які ПАТ «Укрзалізниця» в першу чергу подає вагони парку ЦТЛ.
Маючи дану інформацію про власників підприємств, на які першочергово подаються вагони ПАТ «Укрзалізниця», їхню різноплановість, можна зрозуміти, що монополії серед власників маршрутних елеваторів немає. Для прикладу, в компанії «Кернел» тільки 10% маршрутних елеваторів.
Але, зважаючи на вищевказане, близько 90% українських елеваторних підприємств в піковий сезон перевезень не можуть користуватися вагонами ПАТ «Укрзалізниця».
Олексій Шахов, менеджер з логістики AgroGeneration
Джерела інформації:
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.